Gyakorlati segítségnyújtás a gyermeke beilleszkedésének elősegítésére
Az első lépés, hogy fel kell derítenünk, hogy hogy is áll a gyermekünk a beilleszkedés kérdésével? Vagyis gyűjtsünk információkat a gyermekünktől, a pedagógusoktól. Ha a pedagógusok már eleve jelezték, hogy a gyerek nehezen oldódik, feszeng a többiek társaságában, akkor nem állhatunk meg az információgyűjtés szakaszában!
Egyébként a szülő is érzi, hogy a gyermeke miben erős, és miben fejlődhetne, tehát hallgassunk a megérzéseinkre is!
A második lépés, hogy a gyermekünk is ismerje fel, hogy a helyzetén érdemes változtatni. Minden módszer hiábavaló, ha a gyerek nem akarja a változást. (Ha ez a helyzet, akkor nem megijedni, hanem saját magunkban kell keresni a változás kulcsát. A saját pozitív változásunk elő fogja segíteni a gyermekünk lelki megerősödését is.)
Önbizalom növelésének egyszerűbb, de gyakran hosszabb módja, ha találunk olyan elfoglaltságokat, melyekben a gyermeke ki tud teljesedni. Mert ezek az elfoglaltságok („szeretem dolgok”) erőforrásként szolgálnak a számára. Ilyen elfoglaltságok lehetnek az iskolán belüli, és kívüli bármilyen hasznos tevékenységek.
Az önbizalom – szeretet összefüggéseiről itt most nem ejtenék szót, de tudjuk azt, ha a szeretet adott, akkor az önbizalom már jó táptalajon tud fejlődni.
Az önbizalom növelésének gyorsabb módja, hogy szakemberhez fordulnak, akivel közösen feldolgozzák azokat a problémákat, melyek miatt a gyermeke nem tud továbblépni.
De fogalmazzunk még egyszerűbben!