Zaklatják-e a gyermekét az iskolában?

Iskolai zaklatás, bullying feloldása a szülő, és a pedagógus összefogásával

Zaklatják-e a gyermekét az iskolában?Az gyerekek nagy többsége tapasztal valamilyen agresszív viselkedést az iskolában. Elszenvedi, ő maga teszi, vagy csak csendes szemlélője az eseményeknek. Vannak olyan gyerekek, akik ezt nap, mint nap elszenvedik. Előre félnek bemenni az iskolába. A szülők, és a pedagógusok sokszor tehetetlenek.

Zaklatás fogalma

A zaklatás, vagy bullying olyan agresszív viselkedés, amivel valaki szándékosan sérülést vagy kényelmetlenséget okoz a másiknak (Olweus 1973).

Miért bántják a gyereket?

Ha az osztálytársakat kérdeznénk, sokszor csak azt a választ kapnánk, hogy irritálja őket az áldozat viselkedése.

Valójában a zaklatás áldozatai érzékenyebbek, kisebbek, de ami a legfontosabb önbizalom hiányosak, és olyan üzeneteket küldenek ki, hogy ők nem fognak visszaütni. Ez pedig hívó szó az agresszíven viselkedő társak felé.

A bullying-oz elszenvedő gyermeknek sokszor nincsenek barátai, nincs aki melléjük álljon.

Az agresszorokra jellemző, hogy sok bennük a rejtett agresszió, melyet ellenséges magatartással, hatalomvággyal akarnak kiélni. Erősebbek mint az áldozat.

Miért nem beszél a iskolai zaklatás áldozata?

Mert szégyent érez, fél attól, hogy a pedagógus az agresszort bünteti, aki majd a suli után megvárja őt.

Az áldozat maga is elhiszi,hogy ő olyan, mint amit állítanak róla a többiek.

És elérkeztünk a lényeghez.

Mit tesznek a pedagógusok ilyen helyzetben?

  • Az áldozatot védik.

  • Az agresszort büntetik. Tiltják, helytelenítik az ilyen helyzeteket.

  • Osztályfőnöki órán is előkerül a téma, beszélgetnek róla.

  • Agresszió levezető tanácsokkal látják el az áldozatot, az agresszort.

  • Más osztálytársakat bíznak meg azzal, hogy segítsenek megvédeni az áldozatot.

  • Olyan helyzetről is hallottam, ahol az osztályfőnök azt mondta, hogy rendezzék le egymás között, vagy az osztályfőnök lép fel agresszorként (rángat, kiabál, üt).

  • Olyan osztályközösséget alakítanak ki, ahol az osztályban csökken az agresszív cselekedetek száma.

Mi az ami működik az iskolai zaklatás esetén?

Mi az ami működik az iskolai zaklatás esetén?
  • A büntetés, tiltás nem. Mert ez újabb agressziót szül.

  • A feszültség levezető technikák ideiglenes megoldást hoznak.

  • Ami igazán hatékony, az egy olyan osztályközösség létrehozatala, ahol a gyerekek felelőséget vállalnak egymásért, olyan helyzetek elé vannak állítva, ahol az agresszor, és az áldozat csak együtt érhet el eredményt. Valódi csapatépítés zajlik. Az osztályközösség maga fogja helyteleníteni az agresszív viselkedést.

Ez álom?

Nem. Sok olyan pedagógus van, aki képes erre.

Mit tegyen a szülő, ha zaklatják a gyermekét az iskolában?

Hogyan segíthet gyermekének?

  • Növelje, erősítse a gyermeke önbizalmát.

  • Beszélgessenek az esetekről, segítse neki feldolgozni a traumákat.

  • Tudatosan javítsa a gyermeke kisugárzását. Aki feltétlen szeretetet, és elfogadást kap, nem csak a hibáit veszik észre, hanem a jó oldalát is, az lélekben erősödik, és a kisugárzása is javul. Ha nincs ilyen technikák, képességek birtokában itt megtalálja.»

  • Ha az alábbi javaslatok nem vezetnek eredményre az osztályfőnöknél, többszöri kérés ellenére sem, akkor érdemes megfontolni az iskolaváltást.

Ennek az otthon végezhető gyakorlatsornak » a segítségével gyermeke akár 1 hónap alatt megszabadulhat a zaklatás, bántalmazás okozta nehézségektől!

Hogyan érdemes a zaklatásról az osztályfőnökkel beszélni?

  • Visszajelzést kérni a saját gyermekem viselkedéséről.

  • A kijelentések helyett kérdezni a pedagógust, mert sokkal több információhoz jut a szülő. Egyáltalán nem biztos, hogy az osztályfőnök tisztában van azzal, hogy mi zajlik az osztályban.

  • Tovább kérdezni arról, hogy mit tesz ő a zaklatás megakadályozása érdekében?

  • A válaszokból figyelje meg, hogy az osztályfőnök csak a munkaidejét akarja letudni, vagy segíteni akar? Tilt, és fegyelmez, vagy alkalmaz más segítő megoldásokat?

  • Tudja meg, hogy van-e olyan osztálytársa gyermekének, aki segítene megvédeni, leállítani az agresszort, verekedés nélkül.

  • Kérje meg az osztályfőnököt, ha szükséges az iskola pszichológusa vagy gyermekvédelmise segítségével dolgozzanak ki olyan csapatjátékokat, ahol az agresszív viselkedés helyett más módon is levezethetik a gyerekek a feszültségüket.

  • Ha nyitott rá a pedagógus, akkor a tanulási folyamatok során hozzon létre olyan feladathelyzetet, ahol az agresszor, és zaklatott tanuló csak együtt tudja megoldani, egymás segítségével a feladatot. Ez nagyban segíteni fogja, hogy később is összefogjanak.

Hogyan érdemes a zaklatásról az osztályfőnökkel beszélni?

A pedagógus is ember, kerülhet olyan helyzetek elé, melyeket nem tud megoldani. Mielőtt konfliktushelyzet lépne fel a szülő, és a pedagógus között, érdemes a gyermek problémáinak megoldására helyezni a fó hangsúlyt.

A zaklatás feloldása összefoglaló

Az osztályfőnök munkája az osztályközösség fejlesztése nagy mértékben csökkentheti a zaklatást. Az hiba lenne, hogy csak tőle várjunk eredményt.

A legtöbb feladat a szülőre hárul. A zaklatásból úgy lehet kijönni, hogy a gyermeke önbizalma erősödik, és barátokat szerez.

Ha úgy érzi, a zaklatás már meghaladta a kezelhető szintet, és a gyermeke önbizalma romokban hever, fél, akkor is van még lehetőség:

Az gyerekek nagy többsége tapasztal valamilyen agresszív viselkedést az iskolában. Elszenvedi, ő maga teszi, vagy csak csendes szemlélője az eseményeknek. Vannak olyan gyerekek, akik ezt nap, mint nap elszenvedik. Előre félnek bemenni az iskolába. A szülők, és a pedagógusok sokszor tehetetlenek.

Segítsen gyermekének, hogy befejezzék a zaklatását!

Az gyerekek nagy többsége tapasztal valamilyen agresszív viselkedést az iskolában. Elszenvedi, ő maga teszi, vagy csak csendes szemlélője az eseményeknek. Vannak olyan gyerekek, akik ezt nap, mint nap elszenvedik. Előre félnek bemenni az iskolába. A szülők, és a pedagógusok sokszor tehetetlenek.

Ha elégedett a Hírlevéllel, azokkal az értékekkel, melyeket közvetít, ajánlja ismerőseinek, barátainak, kollégáinak!

Ha hírlevelünk megtetszett, kérjük hívja fel rá barátai, szülőtársai figyelmét is! »

Köszönjük a megtisztelő figyelmét!

Sághy Zsuzsanna szülő életmód tanácsadóTakács Péter gyermek életmód tanácsadó

Sághy Zsuzsanna szülő életmód tanácsadó és Takács Péter gyermek életmód tanácsadó

Hírlevelek 2021

Hogyan tudunk dolgozni az erősen szorongós gyerekekkel?» Gyerekek, akik magukat bántják»
Hogyan kezeljük, ha a gyerek elkezd hízni?» A gyerek otthon agresszív, de miért?»
Amit félreértünk az alsósok tanulási kedvén» Fel lehet e dolgozni a Covid okozta traumákat? »
Lesz-e nyitás április 19-én? » Az egész család belefásult a karanténba, és a Covidba »
Szorongás, hogy elrontom az életem » „Félek, hogy Anya meg fog halni a Covidban!” Esetleírás »
Álmodozik, de nem tanul a gyerek »
Bántalmazó kapcsolatban élő gyerekek szorongása» Szülői kontroll a tanulásban »
Válás után minden rendben a gyerekkel vagy mégsem?» A gyerek nem szólal meg az órán, ha kérdezi»
A tanár túl sokat kövel, hogyan álljon hozzá a gyerek?» Engedjük-e gyerekünket nyerni a társasjátékban? »
Egy fontos szempont, ami miatt egy kisiskolás elveszti a lelkesedését a tanulás iránt »
Nyaggat a gyerek! » Milyen kihívások várnak ránk szülőkre 2021-ben?»

Hírlevelek 2020

Létezik-e időutazás?»
Anya, miért vannak rossz emberek?» Jellemromboló elvárások az iskolákban »
Gyerek retteg, hogy elveszíti szüleit» Iskolai teljesítményelvárás kontra szülői szeretet elvesztésétől való félelem »
Miért kell a gyerekeket megtanítani sírni? »
Mit tegyünk, ha a gyerek felnőtt tartalmú oldalakba fut bele?» Látom, hogy a gyerekem élete rossz irányba tart»
Az a fránya kötelező olvasmány!»Ismét közeledünk a digitális oktatás felé? »
Izgulós, lámpalázas felvételizők figyelmébe!» Hogyan lehet a láthatásokat békéssé tenni válás után? »
Egy kellemetlen ok, ami a gyerekek izgulásában szerepet játszik»
Eddig mindenhova utáltam járni, de ide szeretek… » Miért hibáztatják a gyerekek a szüleiket?»
Korosztályos különbségek, és a túlzott számítógép használat » Kezdődik az iskola, de mi lesz a koronavírussal?»
Hogyan segíthetünk a gyerekünknek nemet mondani? » Vajon képes-e egy gyerek megtalálni a problémái lelki okát?»
A nehezen barátkozó gyerek csapdája » Hogyan beszéljük gyerekünkkel a család anyagi helyzetének nehézségeiről? »
Az orvosi diagnózisok hatása a gyerekekre »
Hogyan próbál a gyerekkel kapcsolatba lépni egy pedofil?» A gyerek sokat veszekszik a szüleivel»
Meg lehet-e változtatni a gyerekem karmáját? » Miért akadunk el a szülő gyerek kapcsolat javításában? »
Túl hangosak a gyerekek? 7 ötlet a gyerekek kezelésre, ha túl nagy a hangzavar otthon »
Ha kiabálok az mennyire rossz a gyereknek?» Hogyan hatott az „kütyüzés” a gyerekekere ebben az időszakban? »
Miért fontos most feltöltődni, tanulni, fejlődni? »
Nem unja már a gyerek az örökös otthonlétet? » Digitális oktatás okozta túlterhelés gyereknél és szülőnél »
Most különösen figyeljünk az idősekre!» Stresszoldás, türelemfejlesztés házilag, de profin »
Írja meg miben tudok segíteni Önnek!» Hogyan tudom lekötni a gyerekem figyelmét, ha össze vagyunk zárva? »
13 kérdés, amiről a koronavírus helyzetben érdemes elgondolkodni »
Párkapcsolati konfliktusok koronavírus idején »
Hogyan lehet normális életet élni bezárva, ha gond van a gyerekkel?»
Hogyan beszéljünk a koronavírusról gyerekünknek? »
Miért nehézkes a szocializáció egy túlérzékeny gyerek számára?»
Miért hajlamos az ember a pánikra?» Három érdekes színfolt az elmúlt hetek foglalkozásaiból»
Jó tanuló gyerekem cikizik az osztálytársai » Feldolgozatlan válás hatása egy kamasz párkapcsolatára»
Egy fiú nekitámadt az osztálytársának, mert az szidta az édesanyját»
Gyerek sportverseny felkészítés EFT-vel» A gyerek szorong, és ez mégis eszköz a gyerek kezében »
Ami kihívás a gyereknél, az kihívás a szülőnél» 7 felrázó, sorsfordító kérdés »

Boldog gyermek hírlevelek

Olvassa el a korábbi hirleveleinket is! Témakörök szerint olvashat a gyermeknevelés, a családi élet, a tanulás, stressz, szorongás, agresszió, számítógépfüggőség, és más témákban.

Hírlevelek 2019 » Miről írtunk 2018-ban? »
Hírlevelek 2017 » Hírlevelek 2016 » Hírlevelek 2015 » Hírlevelek 2014 »
Hírlevelek 2013 » Hírlevelek 2012 » Hírlevelek 2011 » Hírlevelek 2010 »
Hírlevelek 2009 »

Az gyerekek nagy többsége tapasztal valamilyen agresszív viselkedést az iskolában. Elszenvedi, ő maga teszi, vagy csak csendes szemlélője az eseményeknek. Vannak olyan gyerekek, akik ezt nap, mint nap elszenvedik. Előre félnek bemenni az iskolába. A szülők, és a pedagógusok sokszor tehetetlenek.

Gyermek stressz

Gyermek stressz teszt

Gyermek stresz tesztGyermek stressz

Felnőtt stressz teszt

 Felnőtt stresz tesztFelnőtt stressz

Stresszkezelő gyermek tanfolyam

Stresszkezelő gyermek tanfolyamStresszkezelő gyermek tanfolyam

EFT tanfolyam

EFT tanfolyamEFT tanfolyam
Boldog gyermek Hírlevél

Megéri feliratkozni a hírlevelünkre!Boldog gyermek Hírlevél

Elsőkézből meg­kap­ja a fon­tos és idő­szerű hí­re­ket.

Az érdeklődési kö­rének meg­fe­le­lő té­mák­ban meg­jelenő cik­kek­ről tá­jé­koz­ta­tást kap.

Elsőként értesülhet az új­don­sá­gok­ról, új ter­mé­kek­ről.

Termékeinkből ár­en­ged­mény­ben ré­sze­sül.






Boldog gyermek

EFT VIDEO

EFT video lejátszásaEFT video lejátszása

Otthon végezhető tanfolyamok gyerekeknek

Iskolai beilleszkedési nehézségek esetére

Szabaduljon meg gyermeke az iskolai beilleszkedés nehézségeitől!

Tegyen még ma gyermeke­ lelki békéjéért!

Tudjon meg többet! »

Boldog gyermek