Milyen sorrendben kezeljem, segítsek a gyermekem problémáin?
A gyermekemnek sok problémája van, mi a sorrend?

A gyermekeink problémái nem járnak egyedül. Vannak kisebb dolgok, és vannak komolyabbak. Mégis elárulok egy titkot: Mi a leggyorsabb módja annak, hogy végére járjon, és megoldja a problémákat!
A gyermekem problémái, ahogy én látom
A szülő érzékeli, hogy nincs minden rendben, rögtön felmerül az első kérdés, hogy mikor lépjek?
A második lépcsőben, ha eldöntöttem, hogy segítséget kérek, akkor milyen céljaim, elvárásaim vannak?
Mi motivál abban, hogy megoldódjanak ezek a problémák?
Mikor érdemes lépni?
Ha a probléma számunkra, a gyerek számára, és a környezete számára kellemetlen, attól rosszul érzi magát.
Ha legalább 3 hónapja fennáll, nem változik, vagy hullámzik, de mindig visszatér. (Trauma esetén nem szabad várni!)
Ha a család megoldási kísérletei sorra kudarcot vallanak.
Ha jelenlegi problémája, vagy annak következményei befolyásolják a későbbi életét.
Elvárások, célok
Néha egészen kicsi probléma mögött (fejfájás) egy sor komoly feszültség raktározódik, mely okozza a fejfájást. Máskor (ez e ritkább) az adott problémát kell megfogni, és azt oldva helyreáll minden.
Ezért legyen bátorságunk „benézni a szekrény mögé”! Ez sok esetben nehéz, és amiatt való félelmünkben, hogy szembesülnünk kell,az igazi problémákkal, képesek vagyunk elodázni a megoldást, vagy csak a felszínen mozogni.
Ilyenkor hajlamosak vagyunk azt mondani, hogy: „Azon úgysem lehet változtatni, de legalább érjük el, hogy ne bukjon meg!”
Mi motivál minket?
Gyakori motiváció, hogy a gyermekeinknek ne kelljen azt átélnie, amit nekem vagy a gyermekem boldog, és felszabadult legyen. Más esetben a jelen helyzetben felmerülő akut probléma megoldása a cél. Például a gyerek ne bukjon meg. Sokan tisztában vannak azzal is, hogy a biztos megoldás érdekében el kell jutni a problémák gyökeréig, és azokat oldani.
Hogyan rétegződnek egymásra az emberi problémák?
A problémák ritkán állnak csak magukban, a felszínen. A szemmel látható, nyilvánvaló problémák mögött meghúzódnak bizonyos fontos események, melyek kedvezőtlenül hatottak a gyermek életére. Minél közelebb állnak a gyermek szereplői a gyermek érzelmi világához annál nagyobb problémát tud kiváltani az adott esemény. Amennyiben az adott esemény többször is megismétlődik, illetve annak hosszútávon negatív következményei vannak, az mélyebb válságot okoz a gyermek lelkében.
Az igazi problémákat azok az események okozzák, melyek a gyermek hiedelemrendszerét írják át, és negatív hiedelmeken keresztül káros programokat indítanak el a gyerekben. Ilyen káros program például a „Nem vagyok szerethető!”.A gyermek ennek a programnak megfelelően kezd viselkedni, élni, bánni önmagával, és a világgal.

Ezzel el is érkeztünk a titokhoz!
A titok
A gyermek problémáinak megoldása nem történhet a felszínen (rendesen viselkedjen a tanító nénivel), ha közben olyan mély lelki problémákkal vívódik, ami igénybe veszi az összes energiáját, és egyszerűen nem fogja érdekelni, hogy mi van a tanító nénivel!
A foglalkozások, melyek felszabadítják a gyermeket a negatív életesemények terhei alól, arra irányulnak, hogy a felszíni problémákból eljussunk a mélybe. Oda, ahonnan az egész probléma elindult. Csak ez a folyamat eredményezhet tartós változást a gyermeke viselkedésében!
Na jó, de meddig tart mindez?
Amennyiben a szülő elkötelezett, és meg akarja oldani a gyermek problémáját, úgy könnyebb a gyermeket is motiválni, hogy ő is készen álljon arra, hogy ez sikerüljön. A gyerekek viszont türelmetlenek, ők akkor hajlandók alávetni magukat a probléma megoldásának, ha érzik a pozitív változást. Ezt az EFT módszer segítségével már az első alkalom alatt megtapasztalják. Ezért oly nyitottak a gyerekek az EFT módszerre.
Mégis mire számoljak?
Egy átlagos problémás helyzet igényel 5-10 alkalmat, ha azonban a családi terheltség komoly a gyermek és/vagy a szülő részéről, akkor ennek az oldása is szükséges. Az EFT nem csodaszer, de kíméletesen, és tartósan segít gyereknek, felnőttnek egyaránt.

Gyermeke nem képes egyedül megbirkózni a problémáival? Segítsen neki!
Segít, ha túlzottan meg akar felelni.
Segít, ha a gyermeke szorong, feszült, gátlásos.
Segít, ha önbizalom-hiányos.
Segít, ha a problémái miatt a tanulás sem megy úgy mint régen.
Segít, ha segít neki megismerni a stresszkezelést!

Vértezze fel a gyermekét a stresszkezelés képességével! Jelentkezzen most!
Jelentkezése kockázatmentes. A tanfolyam szervezéséről, a fizetési feltételekről a jelentkezést követő válaszlevélben kap tájékoztatást.

Tovább a Stresszkezelő Gyermek Tanfolyamra! »

Ha hírlevelünk megtetszett, kérjük hívja fel rá barátai, szülőtársai figyelmét is! »

Köszönjük a megtisztelő figyelmét!


Sághy Zsuzsanna szülő életmód tanácsadó és Takács Péter gyermek életmód tanácsadó

Hírlevelek 2021
Szülői kontroll a tanulásban »
Válás után minden rendben a gyerekkel vagy mégsem?» A gyerek nem szólal meg az órán, ha kérdezi»
A tanár túl sokat kövel, hogyan álljon hozzá a gyerek?» Engedjük-e gyerekünket nyerni a társasjátékban? »
Egy fontos szempont, ami miatt egy kisiskolás elveszti a lelkesedését a tanulás iránt »
Nyaggat a gyerek! » Milyen kihívások várnak ránk szülőkre 2021-ben?»
Hírlevelek 2020
Létezik-e időutazás?»
Anya, miért vannak rossz emberek?» Jellemromboló elvárások az iskolákban »
Gyerek retteg, hogy elveszíti szüleit» Iskolai teljesítményelvárás kontra szülői szeretet elvesztésétől való félelem »
Miért kell a gyerekeket megtanítani sírni? »
Mit tegyünk, ha a gyerek felnőtt tartalmú oldalakba fut bele?» Látom, hogy a gyerekem élete rossz irányba tart»
Az a fránya kötelező olvasmány!»Ismét közeledünk a digitális oktatás felé? »
Izgulós, lámpalázas felvételizők figyelmébe!» Hogyan lehet a láthatásokat békéssé tenni válás után? »
Egy kellemetlen ok, ami a gyerekek izgulásában szerepet játszik»
Eddig mindenhova utáltam járni, de ide szeretek… » Miért hibáztatják a gyerekek a szüleiket?»
Korosztályos különbségek, és a túlzott számítógép használat » Kezdődik az iskola, de mi lesz a koronavírussal?»
Hogyan segíthetünk a gyerekünknek nemet mondani? » Vajon képes-e egy gyerek megtalálni a problémái lelki okát?»
A nehezen barátkozó gyerek csapdája » Hogyan beszéljük gyerekünkkel a család anyagi helyzetének nehézségeiről? »
Az orvosi diagnózisok hatása a gyerekekre »
Hogyan próbál a gyerekkel kapcsolatba lépni egy pedofil?» A gyerek sokat veszekszik a szüleivel»
Meg lehet-e változtatni a gyerekem karmáját? » Miért akadunk el a szülő gyerek kapcsolat javításában? »
Túl hangosak a gyerekek? 7 ötlet a gyerekek kezelésre, ha túl nagy a hangzavar otthon »
Ha kiabálok az mennyire rossz a gyereknek?» Hogyan hatott az „kütyüzés” a gyerekekere ebben az időszakban? »
Miért fontos most feltöltődni, tanulni, fejlődni? »
Nem unja már a gyerek az örökös otthonlétet? » Digitális oktatás okozta túlterhelés gyereknél és szülőnél »
Most különösen figyeljünk az idősekre!» Stresszoldás, türelemfejlesztés házilag, de profin »
Írja meg miben tudok segíteni Önnek!» Hogyan tudom lekötni a gyerekem figyelmét, ha össze vagyunk zárva? »
13 kérdés, amiről a koronavírus helyzetben érdemes elgondolkodni »
Párkapcsolati konfliktusok koronavírus idején »
Hogyan lehet normális életet élni bezárva, ha gond van a gyerekkel?»
Hogyan beszéljünk a koronavírusról gyerekünknek? »
Miért nehézkes a szocializáció egy túlérzékeny gyerek számára?»
Miért hajlamos az ember a pánikra?» Három érdekes színfolt az elmúlt hetek foglalkozásaiból»
Jó tanuló gyerekem cikizik az osztálytársai » Feldolgozatlan válás hatása egy kamasz párkapcsolatára»
Egy fiú nekitámadt az osztálytársának, mert az szidta az édesanyját»
Gyerek sportverseny felkészítés EFT-vel» A gyerek szorong, és ez mégis eszköz a gyerek kezében »
Ami kihívás a gyereknél, az kihívás a szülőnél» 7 felrázó, sorsfordító kérdés »
Boldog gyermek hírlevelek
Olvassa el a korábbi hirleveleinket is! Témakörök szerint olvashat a gyermeknevelés, a családi élet, a tanulás, stressz, szorongás, agresszió, számítógépfüggőség, és más témákban.
Hírlevelek 2019 » Miről írtunk 2018-ban? »
Hírlevelek 2017 » Hírlevelek 2016 » Hírlevelek 2015 » Hírlevelek 2014 »
Hírlevelek 2013 » Hírlevelek 2012 » Hírlevelek 2011 » Hírlevelek 2010 »
Hírlevelek 2009 »
