Ez onnan indul, hogy ők valami igazán érdekeset várnak de, ott kell ülni 45 percet az órán, nem szabad beszélgetni, nem lehet nevetgélni, és meg kell csinálni azt, amit a tanító néni kér.
Ők pedig nem iskolások még szeptemberben! Csak nagy elballagott óvodások. Ha minden élére van állítva, a gyerekek megtörnek, és elvesztik a kedvüket, akár ellenállnak a szülőknek, a nevelőknek. Őket az sem érdekli, ha beírnak, vagy kapnak egy fekete pontot.
A másik véglet, ahol megengedő, és elfogadó a tanári gárda, és a gyerekeknek lehetőségük van adoptálódni az új elvárásokhoz. Ha a gyerekek érzik azt, hogy a megengedő légkör mögött szeretet van, akkor jól motiválhatóvá válnak.
De a legtöbben a két véglet között vannak, és töltik napjaikat az iskolapadban.
A gyerekek legfőbb érvei, ami miatt nem szeretnek tanulni

A tanulás az unalmas. A túl okos gyerekeknek azért, mert már rég értik az anyagot, akiket meg nem érdekel azért. De az is lehet, hogy koncentrációs problémáik vannak, és nem tudnak figyelni.
A tanulás lassú. Az előbbi érv egyik változata.
A tanulásban semmi érdekes sincs, nem lehet játszani, megbeszélni a dolgokat. Bizony nehéz lekötni 20-30- csemetét. Nem is igazán szokás játékossá tenni a tanulást.
Nem szeretek tanulni, mert mindig nagy a zaj, a kiabálás. A gyerek összekötötte a tanulást, a gyerekek, és a tanárok viselkedésével, és ebből levonta a fenti következtetést.
Nem szeretek tanulni, mert a tanulás során olyan dolgokat kérdeznek, amit már rég tudok. A gyerek valószínűleg azt hiszi, hogy ennyi lesz az egész, és nem is figyel egy idő után, mert nincs, ami lekösse a figyelmét.
Nem szeretek tanulni, mert a tanulás az rossz. Ezt jobban kibontva, kiderül, hogy tanulási nehézségei vannak, nem megy neki az olvasás, az írás, a számolás.
Nem szeretek tanulni, mert hiába jelentkezek, a tanító néni nem szólít fel. Lehet, hogy túl sokat jelentkezik a gyerek? Lehet, hogy egy idő után türelmetlen lesz, és bekiabálja a megoldást? Amire a tanító azzal próbálja fegyelmezni, hogy nem szólítja fel? Emiatt elveszíti a motivációját, mert a meg nem kapott elismerés a kedvét szegi.
Nem szeretek tanulni, mert a többiek mindig kinevetnek, ha nem tudom. Sok esetben arról is hallani, hogy a pedagógus még rá is játszik erre, hogy arra késztesse a gyereket, hogy visszafogja magát, ha más esetben rendetlenkedik, és ilyen felszólítások során megmutatja a gyereknek, hogy neki is vannak gyengéi. De figyelni kell a tanulási nehézségek lehetőségére is!
Az iskolaérettség nem egy papír, hanem annál jóval több!
Az iskolaérettség egy állapot, melyre fel kell készülnie a gyereknek.
Akkor iskolaérett a gyerek,