Hogyan kezeljük a suliban az emberi butaságot, gonoszságot?
Tanítsuk meg a gyermekeinknek, hogyan kezeljék az emberi butaságot, gonoszságot!

A tanév vége felé a pedagógusok, és a gyerekek is sokkal feszültebbek, idegesebbek. Ezekben a helyzetekben valaki sérülhet.
A tanár diák játszmákban a gyerek lesz a vesztes rövidtávon. Hacsak nem tanítjuk meg kezelni a stressz, a feszültség miatti butaságot, gonoszságot.
Nincsenek buta, gonosz emberek!
Hajlamosak vagyunk minősíteni, beskatulyázni. Ő buta, ő pedig okos. Holott nincsenek buta emberek, csak buta, meggondolatlan cselekedeteket tapasztalunk embertársainknál. Ugyanígy van ez a gonoszsággal is.
Néha mi is csinálunk butaságokat, hozunk hibás, mások számára rossz döntéseket…
Az első és legfontosabb szabály a gyermekeink számára, hogy nincsenek buta, gonosz emberek, csak rossz, és meggondolatlan cselekedetek. Magyarul az ember nem azonos a viselkedésével. Attól, hogy butaságot csinálok, még nem leszek buta. Attól, hogy rosszat teszek, még nem vagyok rossz!
Már önmagában ez a gondolat segít a gyermekeinknek elfogadni a saját akár hibás döntéseik ellenére saját magukat. Ami pedig növeli az önbizalmukat.
De menjünk tovább!
Az emberi butaság, gonoszság kezelésének három tisztázó kérdése
Ezeket a kérdéseket tanítsuk meg a gyermekeinknek! Magyarázzuk el nekik, hogy mit jelentenek, és hogyan alkalmazzák őket!
Először jöjjenek a kérdések, utána a magyarázat.
Első kérdés, ha valaki részéről a gyermekünk butaságot tapasztal: „Amit az illető tesz, azt jó szándékkal teszi?” Ha erre nem a válasz, tanítsuk meg gyermekeinket kiszállni (legalább mentálisan) ebből a „játszmából”. Ha igen a válasz lépjünk tovább a következő kérdésre!
Második kérdés: „Amit az illető tesz, az hasznos-e számomra?” Ha a válasz nem, akkor tanítsuk meg kiszállni a gyermekünket ebből a „játszmából”. Ha a válasz igen, akkor még mindig léphetünk a harmadik kérdés felé.
A harmadik kérdés: „Amit az illető mond, az igaz?” Ha a válasz nem, vagy úgy érezzük, hogy nem, akkor szálljunk ki a játszmából. Ha mindhárom válasz igen, (mely meglehetősen ritka), és közben mégsem érezzük jól magunkat attól, amit a másik tesz velünk, akkor érdemes visszavonulót fújni, és megbeszélni, mondjuk a szülőkkel a történteket (ami egyébként sem haszontalan).
Vizsgáljuk meg élesben a helyzetet!
A tanár kiabál a gyermekemmel. A tanár tehetetlen, a gyermekem lehet, hogy rászolgált, de az elintézési mód nem a legjobb. Futassuk le a három tisztázó kérdést. Az elsőnél megakadunk, hiszen a tanár szándéka a gyermekem felé nem jó.
A gyermekemet rá akarja venni az osztálytársa, egy rossz cselekedetre. Itt más se a szándék nem jó, és nem is hoz semmilyen hasznot a gyermekemnek, ha meglépi, ha meglépi ezt a dolgot.
A tanár durván minősíti a szülőt a gyermek előtt. Itt már mindhárom kérdésre nem a válasz. A minősítés nem jó szándékú, nem is hasznos, és még csak nem is igaz.
Hogyan lehet kiszállni az ilyen játszmákból?
Tudatosítsuk, akár gyakoroljuk be gyermekünkkel, ezeket a kérdéseket, és a vele megtörténő szituációkat.
Tanítsuk meg vele a következő mondatot! „Vagyok annyira értékes, hogy ezt fel se vegyem!” De vehetjük viccesre is. „Azért mert másból dől a butaság, én nem vagyok kukás, hogy ezt összeszedjem!”
A három tisztázó kérdésnek a gyermek fejében nagyon gyorsan le kell futnia. Ha ez elsőre nem is sikerül, de utólag meg lehet vele beszélni, hogy a gyermeke tudatába egyre inkább beépüljenek ezek a gondolatok.
A mentális kiszállást mentális technikákkal végezzük. Erre megtaníthatjuk a gyermekünket. Például létrehoz egy „tükörpajzsot”, mely visszaveri a támadást, vagy „kirakja” messze a saját határain kívül az illetőt.
A mentális technikák sokkal erősebben hatnak, ha a történtek miatti stresszt a gyermekünk kezelni tudja. Erre jó eszköz az EFT.
Milyen típusú gyerekeknél különösen fontos, hogy képesek legyenek kezelni az emberi butaságot, gonoszságot?
Alapvetően mindenkinél, de különösen a:
Hiperaktív, figyelemzavarral küzdők esetében, mert ők könnyen feldühíthetők,
A nagyon érzékeny, szorongós gyermekeknél,
Az iskolában bántalmazott, kicsúfolt gyerekeknél,
Akinél a pedagógus minősít, bírál, megszégyenít,
Ahol a gyermek tanulási nehézségekkel küzd,
Ahol a gyerek nem képes nemet mondani a társainak, és minden butaságba belerángatják.
Hogyan lehet tovább erősíteni a gyermekem ellenálló képességét az emberi butasággal, gonoszsággal szemben?
Az EFT –vel történő foglalkozások segítenek felkészíteni a gyerekeket, hogy kezelni tudják az ilyen embereket. Mert az EFT leveszi róluk a stresszt, a feszültséget.
Az esetek 75%-ban a gyerekek egy foglalkozás alatt megtanulják kezelni a számukra kritikus embereket.
Ha ilyen előfordul az Ön gyermekével, akkor érdemes az EFT-t megtanítani számukra egy Stressz kezelő tanfolyam keretében.
Ebben a tanévben utoljára, május 16-án Stressz kezelő tanfolyam gyerekeknek!

Feszültségmentesítés a családban
Önbizalom növelés a gyereknél, feszültségoldás a szülőnél
A gyermekemnek szeretnék használható tudást adni, hogy kivédje a rá váró stresszt, feszültséget! Kattintson ide »
Én, mint szülő szeretnék eszközt kapni, hogy nyugodtabb legyek, megtaláljam a belső egyensúlyom! Kattintson ide »

Stresszkezelő Tanfolyam Gyerekeknek

Céljaim, hogy a gyerekem:
Ez a program Önöknek szól!
Ismerje meg a Stresszkezelő Tanfolyam Gyerekeknek részleteit!

Vértezze fel a gyermekét a stresszkezelés képességével! Jelentkezzen most!
Jelentkezése kockázatmentes. A tanfolyam szervezéséről, a fizetési feltételekről a jelentkezést követő válaszlevélben kap tájékoztatást.

Tovább a Stresszkezelő Gyermek Tanfolyamra! »

EFT tanfolyam Szülőknek
Jól jönne egy kis nyugalom az életembe!
Szeretnék egy kis békét önmagamban!
Az egészségemmel gondok vannak, aggódom!
családi élet, gyereknevelés, munkahely, kéne erő, hogy rendberakjam!
Ez a program Önnek szól!
Cél, hogy Ön is jól vegye az akadályokat! Jelentkezzen most!
Részletes információk EFT Tanfolyamról »

Ismer olyan Szülőt, akinek jól jönne ez a friss információ? Kérem hívja fel rá szülőtársa figyelmét! »

Köszönöm megtisztelő figyelmét! Takács Péter gyermek életmód tanácsadó

Hírlevelek 2021
Egy fontos szempont, ami miatt egy kisiskolás elveszti a lelkesedését a tanulás iránt »
Nyaggat a gyerek! » Milyen kihívások várnak ránk szülőkre 2021-ben?»
Hírlevelek 2020
Létezik-e időutazás?»
Anya, miért vannak rossz emberek?» Jellemromboló elvárások az iskolákban »
Gyerek retteg, hogy elveszíti szüleit» Iskolai teljesítményelvárás kontra szülői szeretet elvesztésétől való félelem »
Miért kell a gyerekeket megtanítani sírni? »
Mit tegyünk, ha a gyerek felnőtt tartalmú oldalakba fut bele?» Látom, hogy a gyerekem élete rossz irányba tart»
Az a fránya kötelező olvasmány!»Ismét közeledünk a digitális oktatás felé? »
Izgulós, lámpalázas felvételizők figyelmébe!» Hogyan lehet a láthatásokat békéssé tenni válás után? »
Egy kellemetlen ok, ami a gyerekek izgulásában szerepet játszik»
Eddig mindenhova utáltam járni, de ide szeretek… » Miért hibáztatják a gyerekek a szüleiket?»
Korosztályos különbségek, és a túlzott számítógép használat » Kezdődik az iskola, de mi lesz a koronavírussal?»
Hogyan segíthetünk a gyerekünknek nemet mondani? » Vajon képes-e egy gyerek megtalálni a problémái lelki okát?»
A nehezen barátkozó gyerek csapdája » Hogyan beszéljük gyerekünkkel a család anyagi helyzetének nehézségeiről? »
Az orvosi diagnózisok hatása a gyerekekre »
Hogyan próbál a gyerekkel kapcsolatba lépni egy pedofil?» A gyerek sokat veszekszik a szüleivel»
Meg lehet-e változtatni a gyerekem karmáját? » Miért akadunk el a szülő gyerek kapcsolat javításában? »
Túl hangosak a gyerekek? 7 ötlet a gyerekek kezelésre, ha túl nagy a hangzavar otthon »
Ha kiabálok az mennyire rossz a gyereknek?» Hogyan hatott az „kütyüzés” a gyerekekere ebben az időszakban? »
Miért fontos most feltöltődni, tanulni, fejlődni? »
Nem unja már a gyerek az örökös otthonlétet? » Digitális oktatás okozta túlterhelés gyereknél és szülőnél »
Most különösen figyeljünk az idősekre!» Stresszoldás, türelemfejlesztés házilag, de profin »
Írja meg miben tudok segíteni Önnek!» Hogyan tudom lekötni a gyerekem figyelmét, ha össze vagyunk zárva? »
13 kérdés, amiről a koronavírus helyzetben érdemes elgondolkodni »
Párkapcsolati konfliktusok koronavírus idején »
Hogyan lehet normális életet élni bezárva, ha gond van a gyerekkel?»
Hogyan beszéljünk a koronavírusról gyerekünknek? »
Miért nehézkes a szocializáció egy túlérzékeny gyerek számára?»
Miért hajlamos az ember a pánikra?» Három érdekes színfolt az elmúlt hetek foglalkozásaiból»
Jó tanuló gyerekem cikizik az osztálytársai » Feldolgozatlan válás hatása egy kamasz párkapcsolatára»
Egy fiú nekitámadt az osztálytársának, mert az szidta az édesanyját»
Gyerek sportverseny felkészítés EFT-vel» A gyerek szorong, és ez mégis eszköz a gyerek kezében »
Ami kihívás a gyereknél, az kihívás a szülőnél» 7 felrázó, sorsfordító kérdés »
Boldog gyermek hírlevelek
Olvassa el a korábbi hirleveleinket is! Témakörök szerint olvashat a gyermeknevelés, a családi élet, a tanulás, stressz, szorongás, agresszió, számítógépfüggőség, és más témákban.
Hírlevelek 2019 » Miről írtunk 2018-ban? »
Hírlevelek 2017 » Hírlevelek 2016 » Hírlevelek 2015 » Hírlevelek 2014 »
Hírlevelek 2013 » Hírlevelek 2012 » Hírlevelek 2011 » Hírlevelek 2010 »
Hírlevelek 2009 »

