Alszik a gyerekem, de mennyit?

Gyerekek alvásszükséglete, és hogyan vegyem rá öket, hogy időben lefeküdjenek, hogy eleget aludjanak?

Alszik a gyerekem, de mennyit? Gyerekek alvásszükséglete, és hogyan vegyem rá öket, hogy időben lefeküdjenek, hogy eleget aludjanak?Kövess bennünket a Facebook-onAz iskolába, óvodába járás megváltoztatja a gyerekek szokásait, csökken az alvásidejük, és ők se akarnak eleget aludni.

Ez a hírlevél a gyerekek alvásszükségletével, és azzal foglalkozik, hogyan vegyük rá őket arra, hogy eleget aludjanak.

  • Mennyi is a gyerekek alvásszükséglete?

    Egy amerikai kutatás », mely 18 kutató bevonásával készült azt vizsgálta, hogy mennyit kellene az embereknek aludni, hogy életfunkcióik rendben legyenek, egészségesek maradjanak. De vizsgálták azt is, hogy milyen rizikói vannak az alváshiánynak, illetve a túlzott alvásnak.

    A kutatás korábbi publikációk (320 db) áttanulmányozásával történt, melyek alapján a következőket állapították meg:

    Túl kevés alvás esetén fáradtabbnak érezzük magunkat, képtelenek vagyunk koncentrálni (hány gyerek küzd az iskolában azzal, hogy nem tud figyelni!), depressziósnak érezzük magunkat, és szorongásos tüneteket mutatunk. Ha hosszú ideig fennáll, hogy nem alszunk eleget, növekszik a magas vérnyomás, a cukorbetegség, az elhízás veszélye.

    De a túl sok alvás is hasonló problémákat eredményezhet.

    Akkor mennyit kell aludnia egy gyereknek?

  • 6-9 éves gyereknek 9-11 órát kellene aludnia. Néhány gyerek kibírja kevesebbel is 7-8 órával.

  • Egy tinédzsernek 8-10 órát kellene aludnia. Néhánynak elég a 7 óra is, néhányuknak szüksége lehet a 11 órára is, de a többségük egészségére ez már hátrányos hatású lehet.

  • A tinédzserek biológiai órája más, mint a felnőtteké, vagy a gyerekeké. A tinédzserek esetében előfordulhat, hogy később lesznek álmosak az este folyamán, és sokáig alszanak reggel. Ez teljesen normális! Semmi köze nincs a túl sok számítógépezésnek, stb.

    A felnőttek alvásigénye 7-9 óra, de néhányuknak elég a 6 óra alvás is. Az idősek számára 7-8 óra lavás szükséges, de néhányuknak elég az 5 óra is.

  • Mi a magyar valóság a gyerekek alvását tekintve?

    Személyes tapasztalataim, a munkám során azt látom, hogy a gyerekek nem alszanak eleget. Gyermekeim osztálytársainál gyakran hallani, hogy még 10-11 körül is ébren vannak, filmet néznek, gépeznek.

    Ha a gyerekek nem alusszák ki magukat, az iskolában nem tudnak teljesíteni. Feszültebbek, szorongóbbak, és ingerültebbek, mint kipihent állapotban. A fáradt gyerekek képtelenek arra, hogy koncentráljanak!

    Sok problémáért az iskolát hibáztatják a szülők, de csak azzal, hogy a gyermekeik eleget aludnának a problémák harmada (!) orvosolható lenne.

    Egy kipihent gyereket könnyebb kezelni, kevésbé stresszes, jobban tanul.

  • Miért nem alszanak a gyerekek eleget?

    Nincsenek rászoktatva a korai lefekvéshez, vagy nem lehet őket rávenni az időben történő lefekvéshez, illetve a gyerekek stressz szintje olyan magas, hogy nem tudnak elaludni, vagy az alvásuk nem pihentető.

    A gyerekek azt akarják csinálni, amit a felnőttek. Ha a felnőtteknek nem kell lefeküdni 8-kor, akkor nekik miért kellene?

    Sok gyerek fél attól, hogy valamiről lemarad, ha most aludni tér.

    Néhányuk esetében, mint tanult folyamat jelentkeznek a szülés során átélt traumák, melyek halálfélelmet eredményeznek, és képtelenek aludni.

  • Hogyan vegyük rá gyermekeinket az időben történő lefekvésre?

Hogyan vegyük rá gyermekeinket az időben történő lefekvésre?
  • Tanítsuk meg nekik, hogy mennyire fontos, hogy törődjenek magukkal, a testükkel, az egészségükkel! Ehhez hozzá tartozik az is, hogy eleget aludjanak.

  • Mutassunk mi is példát! Feküdjünk le időben, ne Facebookot, a meccset nézzük!

  • A tv az egyik legkárosabb dolog az alvás szempontjából. Ha olyan műsort nézünk, mely tele van akár agresszióval, akár izgalmas dolgokkal (a pozitív dolgok pl. nyer a csapatunk is ide számít), stresszt eredményez. Adrenalin termeléssel jár. A szervezetünkben lévő magas adrenalin miatt nem tudunk elaludni. Tehát kapcsoljuk ki a tv-t, a híreket se lefekvés előtt böngésszük. A gyermekeinknek se a krimi sorozat után kell lefeküdniük.

  • Alakítsuk ki már kicsi gyerekkortól egy rendszert, mely rászoktatja a gyerekeket az időben történő alvásra. Minél később akarjuk kialakítani ezt a rendszert annál több csatát kell megvívnunk.

  • Ne dőljünk be a gyerek reklamációjának, hogy az osztályban mások mennyi ideg fent maradhatnak!

  • Kísérletezzenek azzal, hogy a gyermeket is bevonva egy, de inkább két hétig a normál időben fekszenek le (önök is, és a gyerek is), és milyen tapasztalataik születnek? Legyenek figyelmesek, ne csak azt vizsgálják, hogy kipihentebbek, hanem azt is figyeljék meg, hogy a gyerek, és saját maguk is mennyivel jobban teljesítenek a munkahelyen, az iskolában. Aki sportol ott egyértelműen mérhető különbségeket fog tapasztalni! Ezt követően egy, de inkább két hétig szándékosan ne feküdjenek le időben. Vizsgálják meg ekkor a lelki állapotukat, a teljesítőképességüket. A kontraszt óriási lesz.

  • Lassítsunk a mindennapi pörgésünkön, mert soha nincs olyan, hogy minden kitűzött dolgunk végére érhetünk. Ez vonatkozik a legó építésre, és a ház körüli munkákra is. Ha nem tudunk lassítani, az frusztrációt okoz, és máris magas a stressz szintünk, ami az alvást megnehezíti.

  • Legyünk gyermekünkkel határozottak! H a gyermekünk érzi, hogy nincs kecmec, le kell feküdni, akkor könnyebben ért a szóból, mintha mi is bizonytalanok lennénk. Igen, ez néha okozhat veszekedést, balhét, ha kitartunk, akkor az hosszútávon megtérül.

  • Tinédzserek, gép előtt ülő gyerekek (felnőttek) sok esetben a saját kárukon (sem) tanulnak. Velük szelíden, de határozottan bánva terelhetővé válnak a pihentető alvás irányába.

  • Ahol a gyerek nem jól alszik, nehezen alszik el, éjszaka felébred, felriad, ott mindig fel kell tárni a gyermek életében stresszt okozó tényezőket. Ezeket a stresszt kiváltó okokat oldva a gyermeke ismét nyugodtan, és pihentetően fog aludni.

  • Melyek azok a stresszt kiváltó tényezők melyek miatt a gyermeke (ön) nem jól alszik?

  • Szorongás az iskolától, a dolgozatoktól,

  • Szorongás, hogy másnak az osztálytársak, a tanár mivel fog piszkálni,

  • Aznap történt traumák, szégyent kiváltó helyzetek,

  • Hosszan fennálló, gyermek számára megoldhatatlannak tűnő helyzetek (családi, anyagi, egészségügyi problémák)

  • Félelmek családtag elvesztésétől, halálfélelem,

  • Félelmek szellemektől, szörnyektől, és egyéb lényektől, mely a gyerek számára valóságosak, és ijesztőek.

  • Tudta, hogy mindezek a félelmek jók kezelhetők az EFT segítségével?

Az iskolába, óvodába járás megváltoztatja a gyerekek szokásait, csökken az alvásidejük, és ők se akarnak eleget aludni. Ez a hírlevél a gyerekek alvásszükségletével, és azzal foglalkozik, hogyan vegyük rá őket arra, hogy eleget aludjanak.

Feszültségmentesítés a családban

Önbizalom növelés a gyereknél, feszültségoldás a szülőnél

A gyermekemnek szeretnék használható tudást adni, hogy kivédje a rá váró stresszt, feszültséget! Kattintson ide »

Én, mint szülő szeretnék eszközt kapni, hogy nyugodtabb legyek, megtaláljam a belső egyensúlyom! Kattintson ide »

Az iskolába, óvodába járás megváltoztatja a gyerekek szokásait, csökken az alvásidejük, és ők se akarnak eleget aludni. Ez a hírlevél a gyerekek alvásszükségletével, és azzal foglalkozik, hogyan vegyük rá őket arra, hogy eleget aludjanak.

Stresszkezelő Tanfolyam Gyerekeknek

Stresszkezelő gyermek tanfolyam

  • Céljaim, hogy a gyerekem:

  • Motiváltabb lenne a suliban!

  • Jobban tudjon koncentrálni!

  • Kevésbé szorongjon!

Ez a program Önöknek szól!

Ismerje meg a Stresszkezelő Tanfolyam Gyerekeknek részleteit!

Az iskolába, óvodába járás megváltoztatja a gyerekek szokásait, csökken az alvásidejük, és ők se akarnak eleget aludni. Ez a hírlevél a gyerekek alvásszükségletével, és azzal foglalkozik, hogyan vegyük rá őket arra, hogy eleget aludjanak.

Január 21-én Stresszkezelő Gyermek Tanfolyam!
  • Ha Önnek is jól jönne, hogy a gyermeke pozitív irányban változzon, akkor itt a helyük!

Vértezze fel a gyermekét a stresszkezelés képességével! Jelentkezzen most!

Jelentkezése kockázatmentes. A tanfolyam szervezéséről, a fizetési feltételekről a jelentkezést követő válaszlevélben kap tájékoztatást.


Az iskolába, óvodába járás megváltoztatja a gyerekek szokásait, csökken az alvásidejük, és ők se akarnak eleget aludni. Ez a hírlevél a gyerekek alvásszükségletével, és azzal foglalkozik, hogyan vegyük rá őket arra, hogy eleget aludjanak.

Élhetsz stresszmentesen! Stresszkezelés tanfolyam gyermekeknek
Jelentkezzen az Élhetsz stresszmentesen
gyermektanfolyamra!

További információ:
Takács Péter (06-30-343 8817)
info@boldog-gyermek.hu »

Tovább a Stresszkezelő Gyermek Tanfolyamra! »

Az iskolába, óvodába járás megváltoztatja a gyerekek szokásait, csökken az alvásidejük, és ők se akarnak eleget aludni. Ez a hírlevél a gyerekek alvásszükségletével, és azzal foglalkozik, hogyan vegyük rá őket arra, hogy eleget aludjanak.

EFT tanfolyam Szülőknek

  • Jól jönne egy kis nyugalom az életembe!

  • Szeretnék egy kis békét önmagamban!

  • Az egészségemmel gondok vannak, aggódom!

  • családi élet, gyereknevelés, munkahely, kéne erő, hogy rendberakjam!

Ez a program Önnek szól!

Tudja, hogy az EFT tanfolyam segítségével mennyi pozitív változás jöhet az életébe? EFT tanfolyam felnőtteknek

Cél, hogy Ön is jól vegye az akadályokat! Jelentkezzen most!


Részletes információk EFT Tanfolyamról »

Az iskolába, óvodába járás megváltoztatja a gyerekek szokásait, csökken az alvásidejük, és ők se akarnak eleget aludni. Ez a hírlevél a gyerekek alvásszükségletével, és azzal foglalkozik, hogyan vegyük rá őket arra, hogy eleget aludjanak.

Ismer olyan Szülőt, akinek jól jönne ez a friss információ? Kérem hívja fel rá szülőtársa figyelmét! »

Takács Péter gyermek életmód tanácsadó

Köszönöm megtisztelő figyelmét! Takács Péter gyermek életmód tanácsadó

Az iskolába, óvodába járás megváltoztatja a gyerekek szokásait, csökken az alvásidejük, és ők se akarnak eleget aludni. Ez a hírlevél a gyerekek alvásszükségletével, és azzal foglalkozik, hogyan vegyük rá őket arra, hogy eleget aludjanak.

Hírlevelek 2017

Bombabiztos mondatok, hogy meg tudja nyugtatni szorongó gyermekét » Pollenallergia a gyerekeknél»
Ebbe belegondolt már? Kiégés már iskolás korban is megtörténhet » Lassú a gyermekem, mindig lemarad a suliban »
Az iskolarendszer csak azokat jutalmazza, akik stresszes helyzetben is jól teljesítenek»
Hogy felnőttként jól keressen »
Mi a hasonlóság a Hófehérke és a hét törpe meséje és az iskolai bántalmazottak között? »
Mit tehetünk, ha a gyermekekem osztályába traumatizált gyerek jár? »
Iskolai fogadóóra » Miért kiabál a gyerek a szüleivel?»
A Mindenki film margójára » 10 dolog, amit NE mondjunk a gyermekünknek»
Miért nem tudja letenni a gyerek a telefont? » Gyermekem csúnyán beszél velem!»
Miért menőznek a gyerekek az iskolában?» Otthon tudja az anyagot, de a suliban elvérzik»
Rosszak a jegyek? Nem megy a tanulás? A gyermeke beleesett ebbe a tanulási csapdába?»
Gyermekem indokolatlanul nagy büntetést kap az iskolában » Zárkózott a gyermekem »
Rémálmok gyötrik gyermekét?» Hogyan találja meg gyermeke és Ön a nyugalmát ebben a rohanó világban? »

Hírlevelek 2016

Karácsony 2016»
Válás után párkapcsolat előtt, és a gyerek?» Büszke vagyok a páromra! »
Az iskolai bántalmazás egy olyan oldala, mely Önt is meg fogja lepni» Kivételezik a tanár, csak nem velem…»
Gyermekeink fogadalmai» Utállak, bárcsak meghalnál!»
Miért mondja a gyerek, hogy meg akarok halni? » Hogyan állítsuk meg a testvérek verekedését, veszekedését? 2. »
Hogyan vessünk véget a testvérek veszekedésének? » Felvételizik a gyermeke? A tudás nem elég!»
Tanulási nehézségek leküzdése»
Mennyire valósak a gyermekem félelmei?» A gyermekem nem akar házi feladatot csinálni»
Szokott az Ön gyermeke hisztizni, megsértődni, ok nélkül követelőzni?»
A gyermekem szorong az iskolában»
Ha nem megy szép szóval…» A problémás gyerekek egy fontos, és új megközelítése »
Mitől retteg a szülő tanévkezdéskor, ha „problémás” a gyermeke? »
Egy kedves történet egy segítőkész testvérpárról » Hogyan tudjuk rávenni a gyermekünket, hogy segítsen?» Belefáradt a gyermeknevelésbe?»
Önsegítő filmek dühös, és kis kudarctűrő képességgel rendelkező gyerekeknek iskolai, és otthoni helyzetekre »
Önsegítő filmek szülőknek párkapcsolati és gyermeknevelési problémák esetére»
Önsegítő filmek agresszív, indulatos, és figyelemhiányos gyerekeknek»
Önsegítő filmek szorongós gyerekeknek iskolai, és otthoni helyzetekre »
Ötödikes lesz, de félek, hogy bajok lesznek vele a felső tagozatban»
Szeptemberben iskolába megy, de már most gondok vannak a gyermekemmel! »
Kicsi a gyermekem kudarctűrése » Mennyire nyissam meg gyermekemnek a pénzcsapot? »
Nem akar iskolát váltani, bár ebben a suliban nagyon rosszul érzi magát»
Hogyan kezelje a tinédzser saját testi adottságait?»
Bomba jó ingyenes ajánlat a nyárra!» Ölelés, mint a szeretet kifejezésének formája»
Miért várunk annyit, hogy megoldódjon gyermekünk szorongása?»
Mit tegyek, ha a párom nem vesz részt a gyermeknevelésben?»
Miért fárad el a gyerek az iskolában?» A szorongást tőlem örökölte »
Rossz tanuló vs. jó tanuló » Mit tehet a gyerek, ha a társai vagy mások manipulálni akarják őt? »
Ha eljövök a gyermekem problémájával, akkor én leszek a hibás mert rosszul nevelem? »
Felelős vagyok a szüleim érzéseiért »
Egyedül, de mégse tehetetlenül » Egyedül nevelem a gyermekem » Maximalizmus a végletekig»
Hogyan kezeljük hisztis gyermekünk?» Mit tehet a gyerek, ha utálja a tanárt? »
Tanulni nem akaró tinédzserek» Mindent a gyermekemért Közben hol vagyok én?»
Hogyan segítsünk gyermekünknek kezelni az osztálytársai beszólásait?»
Működő stratégiák, hogy az újévi fogadalmaink megvalósuljanak »

Boldog gyermek hírlevelek

Olvassa el a korábbi hirleveleinket is! Témakörök szerint olvashat a gyermeknevelés, a családi élet, a tanulás, stressz, szorongás, agresszió, számítógépfüggőség, és más témákban.

Hírlevelek 2015 » Hírlevelek 2014 »
Hírlevelek 2013 » Hírlevelek 2012 » Hírlevelek 2011 » Hírlevelek 2010 »
Hírlevelek 2009 »

Az iskolába, óvodába járás megváltoztatja a gyerekek szokásait, csökken az alvásidejük, és ők se akarnak eleget aludni. Ez a hírlevél a gyerekek alvásszükségletével, és azzal foglalkozik, hogyan vegyük rá őket arra, hogy eleget aludjanak.

Az iskolába, óvodába járás megváltoztatja a gyerekek szokásait, csökken az alvásidejük, és ők se akarnak eleget aludni. Ez a hírlevél a gyerekek alvásszükségletével, és azzal foglalkozik, hogyan vegyük rá őket arra, hogy eleget aludjanak.

Gyermek stressz

Gyermek stressz teszt

Gyermek stresz tesztGyermek stressz

Felnőtt stressz teszt

 Felnőtt stresz tesztFelnőtt stressz

Stresszkezelő gyermek tanfolyam

Stresszkezelő gyermek tanfolyamStresszkezelő gyermek tanfolyam

EFT tanfolyam

EFT tanfolyamEFT tanfolyam
Boldog gyermek Hírlevél

Megéri feliratkozni a hírlevelünkre!Boldog gyermek Hírlevél

Elsőkézből meg­kap­ja a fon­tos és idő­szerű hí­re­ket.

Az érdeklődési kö­rének meg­fe­le­lő té­mák­ban meg­jelenő cik­kek­ről tá­jé­koz­ta­tást kap.

Elsőként értesülhet az új­don­sá­gok­ról, új ter­mé­kek­ről.

Termékeinkből ár­en­ged­mény­ben ré­sze­sül.




Boldog gyermek

EFT VIDEO

EFT video lejátszásaEFT video lejátszása

Otthon végezhető tanfolyamok gyerekeknek

Iskolai beilleszkedési nehézségek esetére

Szabaduljon meg gyermeke az iskolai beilleszkedés nehézségeitől!

Tegyen még ma gyermeke­ lelki békéjéért!

Tudjon meg többet! »

Boldog gyermek