Tudja, hogy melyek a leggyakoribb önkorlátozó hiedelmei a gyerekeknek?
Hogyan befolyásolják ezek a hiedelmek a későbbi életét?
Ebben a hírlevélben röviden megismerhetjük, hogyan alakulnak ki a hiedelmek, megtudhatjuk, hogyan befolyásolják ezek a hiedelmek a gyermekünk viselkedését. Olvashatnak a leggyakoribb önkorlátozó hiedelmekről.
Illetve arról is lesz szó, hogy mit tehetünk, ha a gyermekünkbe már beépültek ezek a hiedelmek. A téma fontos, tartson velem most is!
Önkorlátozó hiedelmek
Önkorlátozó hiedelem fogalma
A hiedelem szó jelentése téves elképzelés valamiről. Az önkorlátozó hiedelem olyan téves elképzelés, mely akadályoz minket a saját boldogulásunkban, kiteljesedésünkben.
Hiedelem az, ahogy a világ számunkra van.
Amennyiben önkorlátozó hiedelmekkel terhes az életünk, akkor azt tapasztaljuk, hogy sok dologban nem tudunk előre lépni, szabotáljuk (tudat alatt akadályozzuk) önmagunk.
Tipikus felnőttkori önkorlátozó hiedelem például: „Szegény vagyok” vagy „A férfiak/ a nők mint…” (tetszőleges kifejezéssel behelyettesíthető).
Hogyan alakulnak ki az önkorlátozó hiedelmek?
Önkorlátozó hiedelmeink többségét gyermekkorban szedjük össze. A könnyebb megértés kedvéért vegyünk egy gyerekkorban kialakuló hiedelmet: „Buta vagyok”.
Az, hogy butának gondolja egy gyerek magát, tapasztalatokból alakul ki. Az életünk során számos számunkra tekintélyes szereplővel találkozunk: szülők, nagyszülők, testvérek, tanárok, edző.
A tekintélyes emberektől gyűjtjük be a tapasztalatainkat. Például, Apu leszíd, hogy milyen buta vagyok, hogy még ezt se tudom. A Nagyi azt várná, hogy első osztály végén szépen, összefüggően olvassak, de én keverem a betűket. A tanító néni az én dolgozatommal példálózik, hogy milyen rossz lett, rajtam kívül senkinek nem lett ilyen rossz. Amikor hazaviszem a 2-est matekból, a testvérem azt mondja, hogy neki általánosban soha nem volt kettese.
A fentiekből láthatjuk, hogy a hiedelmek kialakulásakor nem mindig a rossz szándékkal elkövetett kijelentések alapozzák meg a problémát.
A tanítónő szarvashibát követett el, Apu, a tesó, Nagyi nem akart rosszat. De a hatás összeadódik, és egyre erősebben kezdem azt hinni, hogy buta vagyok.
Hogyan befolyásolják gyermekünk életét az önkorlátozó hiedelmek?
A hiedelmek nem önmagukban léteznek, hanem egy összetett, egymásra épülő hiedelemrendszer alakul ki. A már említett „buta vagyok” se önmagában létezik, hanem általában épül egy már korábban megszerzett hiedelemre.
A hiedelmek úgy viselkednek az életünkben, mint egy szűrő. Minél több önkorlátozó hiedelmünk van, annál erősebb fogjuk CSAK azt látni, amit a szűrőnk átenged. A pozitív példákat kiszűri a rendszer, a negatívak pedig tovább erősítik az önkorlátozó hiedelemrendszerünket.
A további életesemények létrehozzák a „Na, ugye megmondtam, nekem lett igazam ismét!” effektust.
Aki sok önkorlátozó hiedelemmel éli az életét, azt tapasztalja, hogy nem jut előre, mindig ugyanazokat a köröket rója. Vajon Önnek melyek az önkorlátozó hiedelmei?
Mennyire komolyak a gyerekkorban begyűjtött önkorlátozó hiedelmek?
A gyerekkori önkorlátozó hiedelmek adják az egész önkorlátozó hiedelemrendszer vázát.
Ezek után egyértelmű, hogy ezzel a vázzal kell foglalkozni, megváltoztatni, kiiktatni, (mert ez is lehetséges!).

Melyek a leggyakoribb önkorlátozó hiedelmek gyerekeknél?
„Rossz vagyok.”
„Nem vagyok szerethető.”
„Nem vagyok elfogadható.”
„Nem vagyok fontos.”
„Buta/ ügyetlen/ béna vagyok.”
Hogyan állíthatom meg én, mint szülő, hogy gyermekem önkorlátozó hiedelmei elmélyüljenek?
Önostororzás helyett…
A szülők körében elindult egy trend, hogy „hibás vagyok/ kudarc, stb.” Ami mellesleg szintén egy hiedelem. Valahogy elfelejtjük alaposabban is megvizsgálni a helyzetet. Magunkat tesszük felelőssé, és valahogy kimarad a párunk, aki sok esetben többet benéz a gyereknek, nem konfrontálódik, és rám marad az egész balhé.
És kimarad a gyermekünk akarata, szándéka, hozzáállása, pedig ő is egy önálló lény. Ahelyett, hogy magunkat hibáztatnánk, legyünk objektívak saját magunkkal is.
Nem minden elejtett szóból alakul ki önkorlátozó hiedelem!
Az mindenkivel előfordul, hogy rossz napja van, és hamarabb kicsattan. Ha megtörténik, akkor sincs itt a világvége. Ha lehiggadunk, akkor nyugodtan mondhatjuk a gyermekünknek, hogy „Bocsánat, amit, és ahogy mondtam nem volt szép, kössünk békét, ha lehet!”
Tanítsuk meg gyermekünknek kezelni mások beszólásait, minősítéseit!
Ennek a legegyszerűbb módja, hogy a gyermekemet megtanítom a beszólásokat elemezni, megfigyelni az adott embert, az ő viselkedését.
Nézzünk erre két példát!
Nagyinak nem tetszik, hogy még mindig keverem a betűket…
„Biztos észrevetted már, hogy Nagyi nem szereti, ha valaki hibázik. Mivel nehéz élete volt, ezért csak úgy tudott helytállni, ha mindig a maximumot nyújtotta. Ezt akarta megtanítani neked is. De neked nincs olyan nehéz életed. Mi, Apával akkor is szeretünk, ha még kevered a betűket, mert tudjuk, hogy milyen nagyszerű, és értékes ember vagy!”
Tanítónéni az én dolgozatommal példálózik…
„Szerinted ez csak veled fordul elő az osztályan? Emlékszem, hogy múltkor a Panni anyukája panaszkodott, hogy Pannival is ez történt. Szerintem a tanító nénitek azt hiszi, hogy egy ilyen példálózás után majd jobban összeszeded magad, ezért csinálta. Én személy szerint nem értek egyet a tanítónő viselkedésével. Tudom, hogy Téged nem lehet szidással bíztatni, csak szeretettel. Amikor valaki ilyet tesz, mint a tanító néni, azt tudd, hogy nem mindenki (talán ő sem) tudja a másikat szeretettel bíztatni. Mennyi értelme van annak, ha valakit szavakkal bántunk? Semmi. Akkor kérlek, hogy a tanítónéni szavait is tegyük bele a kukába, mert semmi értelme, hogy benned maradjon!”
Senki se tökéletes
Nincs ember a Földön, aki tökéletes lenne. Csupán fejlesztendő területeink vannak. Kérdezzük meg gyermekünktől, hogy ő miben szeretne fejlődni. Ez segíteni fog neki abban, hogy az önkorlátozó hiedelmei helyett a megoldáson gondolkodjon.
Meg lehet-e szüntetni az önkorlátozó hiedelmeket?
„Ahhoz nagyon erős akaratra, pozitív gondolkodásra van szükség!” - mondaná valaki. Ez szerencsére nem igaz!
Az önkorlátozó hiedelmek megszüntethetők, csak ismerni kell hozzá a stresszoldás mesterfogásait.
Ezt legkönnyebben a következő Stresszkezelő Gyermek Tanfolyamon sajátíthatja el.
Egy gyerek, egy szülő csupán 15000ft-ért vehet részt ezen az életre szóló, hasznos tanfolyamon.
Az Ön gyermeke ott lesz?

Régóta keresi a megoldást gyermeke problémáira?
Tegyen pontot a saját tehetetlenségére, félelmeire!
Az Ön gyermeke legkomolyabb nehézsége az életben a különböző stresszes élethelyzetek kezelése.
Mert teljesen mindegy, hogy szorong, vagy izgul, vagy nem megy a tanulás, stb. a stressz, amit a nehéz élethelyzetek kiváltanak, okozzák az ő szenvedését.
Ön, mint szülő azért küzd, hogy a gyermek szenvedései megszűnjenek. Életképes, boldog embert akar gyermekéből nevelni.
Ehhez nem elég csak a jószándék, a szeretet!
Kell egy eszköz is, ami segít megszüntetni a gyermeke szenvedését.
A Stresszkezelő Gyermek Tanfolyam egy ilyen eszköz.
Olyan, a gyakorlatban jól működő stresszkezelő technikákat tanulnak a gyerekek, melyek segítségével bármilyen nehéz élethelyzetből talpra tudnak állni.
Hogy néz ki ez a tanfolyamon?
Életszerű példákon begyakorolva, már a tanfolyam alatt megérezheti a gyermeke a felszabadultság érzését.
Délelőtt megtanuljuk az alapokat, délután pedig csupa olyan hasznos dologgal egészítjük ki, amivel a gyermeke már nem lesz többé védtelen az iskolai és egyéb stresszes helyzetekbe.
Erre az Ön idejében nem volt még lehetőség, de a gyermeke már részesülhet ebből a tudásból.
Ráadásul a tanfolyam után abban is segítséget kapnak, hogy a tanultakat otthon begyakorolják!
Segítsen gyermekének, hogy újra felszabadult, boldog legyen!
Jelentkezzen most mert ebben a tanévben a május 12-i lesz az utolsó Gyermek Stresszkezelő Tanfolyam!
Ugye erről nem akar lemaradni?

Vértezze fel a gyermekét a stresszkezelés képességével! Jelentkezzen most!
Jelentkezése kockázatmentes. A tanfolyam szervezéséről, a fizetési feltételekről a jelentkezést követő válaszlevélben kap tájékoztatást.

Tovább a Stresszkezelő Gyermek Tanfolyamra! »

Tudjon meg többet! Kérjen időpontot!
Jelentkezzen konzultációra, hogy választ kapjon a kérdéseire! A találkozó célja egymás kölcsönös megismerése, amelynek során feltérképezzük gyermeke problémáját. Ezáltal megismerheti a fejlesztőt és az EFT módszert. Legyünk együtt szemtanúi gyermeke változásának!

Ismer olyan Szülőt, akinek jól jönne ez a friss információ? Kérem hívja fel rá szülőtársa figyelmét! »

Köszönöm megtisztelő figyelmét! Takács Péter gyermek életmód tanácsadó

Hírlevelek 2021
Egy fontos szempont, ami miatt egy kisiskolás elveszti a lelkesedését a tanulás iránt »
Nyaggat a gyerek! » Milyen kihívások várnak ránk szülőkre 2021-ben?»
Hírlevelek 2020
Létezik-e időutazás?»
Anya, miért vannak rossz emberek?» Jellemromboló elvárások az iskolákban »
Gyerek retteg, hogy elveszíti szüleit» Iskolai teljesítményelvárás kontra szülői szeretet elvesztésétől való félelem »
Miért kell a gyerekeket megtanítani sírni? »
Mit tegyünk, ha a gyerek felnőtt tartalmú oldalakba fut bele?» Látom, hogy a gyerekem élete rossz irányba tart»
Az a fránya kötelező olvasmány!»Ismét közeledünk a digitális oktatás felé? »
Izgulós, lámpalázas felvételizők figyelmébe!» Hogyan lehet a láthatásokat békéssé tenni válás után? »
Egy kellemetlen ok, ami a gyerekek izgulásában szerepet játszik»
Eddig mindenhova utáltam járni, de ide szeretek… » Miért hibáztatják a gyerekek a szüleiket?»
Korosztályos különbségek, és a túlzott számítógép használat » Kezdődik az iskola, de mi lesz a koronavírussal?»
Hogyan segíthetünk a gyerekünknek nemet mondani? » Vajon képes-e egy gyerek megtalálni a problémái lelki okát?»
A nehezen barátkozó gyerek csapdája » Hogyan beszéljük gyerekünkkel a család anyagi helyzetének nehézségeiről? »
Az orvosi diagnózisok hatása a gyerekekre »
Hogyan próbál a gyerekkel kapcsolatba lépni egy pedofil?» A gyerek sokat veszekszik a szüleivel»
Meg lehet-e változtatni a gyerekem karmáját? » Miért akadunk el a szülő gyerek kapcsolat javításában? »
Túl hangosak a gyerekek? 7 ötlet a gyerekek kezelésre, ha túl nagy a hangzavar otthon »
Ha kiabálok az mennyire rossz a gyereknek?» Hogyan hatott az „kütyüzés” a gyerekekere ebben az időszakban? »
Miért fontos most feltöltődni, tanulni, fejlődni? »
Nem unja már a gyerek az örökös otthonlétet? » Digitális oktatás okozta túlterhelés gyereknél és szülőnél »
Most különösen figyeljünk az idősekre!» Stresszoldás, türelemfejlesztés házilag, de profin »
Írja meg miben tudok segíteni Önnek!» Hogyan tudom lekötni a gyerekem figyelmét, ha össze vagyunk zárva? »
13 kérdés, amiről a koronavírus helyzetben érdemes elgondolkodni »
Párkapcsolati konfliktusok koronavírus idején »
Hogyan lehet normális életet élni bezárva, ha gond van a gyerekkel?»
Hogyan beszéljünk a koronavírusról gyerekünknek? »
Miért nehézkes a szocializáció egy túlérzékeny gyerek számára?»
Miért hajlamos az ember a pánikra?» Három érdekes színfolt az elmúlt hetek foglalkozásaiból»
Jó tanuló gyerekem cikizik az osztálytársai » Feldolgozatlan válás hatása egy kamasz párkapcsolatára»
Egy fiú nekitámadt az osztálytársának, mert az szidta az édesanyját»
Gyerek sportverseny felkészítés EFT-vel» A gyerek szorong, és ez mégis eszköz a gyerek kezében »
Ami kihívás a gyereknél, az kihívás a szülőnél» 7 felrázó, sorsfordító kérdés »
Boldog gyermek hírlevelek
Olvassa el a korábbi hirleveleinket is! Témakörök szerint olvashat a gyermeknevelés, a családi élet, a tanulás, stressz, szorongás, agresszió, számítógépfüggőség, és más témákban.
Hírlevelek 2019 » Miről írtunk 2018-ban? »
Hírlevelek 2017 » Hírlevelek 2016 » Hírlevelek 2015 » Hírlevelek 2014 »
Hírlevelek 2013 » Hírlevelek 2012 » Hírlevelek 2011 » Hírlevelek 2010 »
Hírlevelek 2009 »

