Tanítói magatartások, melyektől óvakodjunk!

Szorong, fél, alulteljesít a gyermeke, lehet, hogy baj van a pedagógussal?

Tanítói magatartások, melyektől óvakodjunk! Szorong, fél, alulteljesít a gyermeke, lehet, hogy baj van a pedagógussal?Kövess bennünket a Facebook-onAhogy indul az iskola, az meghatározó a gyermekünk életében. Nem mindegy, hogy az első évek hogyan telnek el.

Az alsó tagozat feladata az lenne, hogy gyermekünkkel megszerettesse a tanulást. Sajnos ez nem mindig van így. Mire figyeljen a szülő? Mikor érdemes közbelépni? Erről szól a hírlevél.

  • A gyerek és az iskolai elvárások

    Ma már kevés helyről hallom (szerencsére), hogy: „majd az iskolában meglátod!”, „ott majd lesz nemulass!”

    Egy alsó tagozatos kisfiú, kislány megszeppenve, sokat várva megy az iskolába. Ahol majd okos dolgokat fog tanulni, amitől még okosabb lesz, és tud majd írni, olvasni, számolni.

    Ki helyezi rá a gyerekre az iskolai elvárásokat?

    Mi szülők, a félelmeink (mi lesz ebből a gyerekből) által, illetve a pedagógusok, és az osztálytársak.

    Az elvárásoknak azonban nem mindenki tud egyformán megfelelni, ami önmagában egy stresszforrás.

    Ezt tetőzi az olyan tanító magatartás, ami a gyermeket megijeszti, szorongóvá, ellenállóvá teszi a pedagógus személye, a tanulás iránt.

Tanítói magatartások, melyek hátrányosan hatnak a gyermek személyiségére, a tanulási kedvére.

  • A kiabálós, csendőr típusú tanító

    A kiabálós, csendőr típusú tanító

    A gyerek itt nem lehet gyerek. Csak akkor van elfogadva, ha rá nincs panasz. Nem a szigorú, és következetes pedagógust értem ez alatt a fogalom alatt! A csendőr típusban nem sok szeretet szorult a gyerekek iránt.

    Mi jellemző a gyerekekre egy ilyen osztályban?

  • Félnek, igyekeznek megfelelni,

  • Sok a pszichoszomatikus tünet (has, fejfájás, gyakori lebetegedés),

  • A gyerek otthon adja ki a feszültséget,

  • A tanítónak nem mernek szólni, ha valamit nem értenek (egyesek,lemaradnak).

  • A konfliktuskerülő tanító, akinek a fejére lehet nőni

    Ő az, aki mindent megenged. Az óráján nagy a zsivaj, akik oda szeretnének figyelni, azok se tudnak.

    Mi jellemző a gyerekekre egy ilyen osztályban?

  • A gyerekek között sok a konfliktus,

  • A tananyagban lemaradnak, nem értik,

  • Káosz.

  • A versenyistálló mester

    A versenylóistálló nem csak az elit iskolákban létezik. A tanító olyan ütemet diktál, aminek a gyerekek egy része nem tud, vagy nem akar megfelelni. A tanító ki is pécézi ezeket a lemaradó gyerekeket, szeretne minden olyan gyereken túladni, aki hátráltatja az ő munkáját.

    Mi jellemző a gyerekekre egy ilyen osztályban?

  • Szorongás, pszichoszomatikus tünetek, izgulás,

  • Lemaradók, a különcök kifigurázása, megszégyenítése,

  • Gyerekek a tanító kegyeit keresik.

  • A sorból kilógók tanulási kedve romlik, ellenállásuk nő.

  • A kiégett tanító

    A kiégett tanító

    Ebben az osztályban gyakori a kiabálással, manipulációs eszközökkel történő fegyelmezés. Gyakoriak az ok nélküli büntetések. A tananyag nincs rendesen leadva. A tanító hullámzó teljesítménye szembetűnő (egyszer nagyon erősen fogja a gyeplőt, máskor még a leckék sincsenek megbeszélve).

    Mi jellemző a gyerekekre egy ilyen osztályban?

  • Nincs igazi osztályközösség, csak klikkek,

  • A gyerekek egykedvűek, unottak, nehéz őket motiválni.

  • Sok a beírás,

  • A tanulási nehézséggel küzdő gyerekeket nem szűrik ki időben, helyette megkapják a „rossz tanuló” minősítést.

  • A kivételező tanító

    A tanító valamilyen okból jobban szereti a fiúkat vagy a lányokat. Más esetben könnyen kezeli a jó tanulókat, és keményen elbánik a virgoncabb csemetékkel, stb. A szembesítést, az igazságot nehezen viseli, gyakran áll bosszút.

    Mi jellemző a gyerekekre egy ilyen osztályban?

  • A gyerekek visszaélnek kivételezett helyzetükkel, sokszor bajba sodorják a többieket,

  • Nincs osztályközösség,

  • A hátrányt szenvedők ellenállnak, nem motiváltak.

  • A minősítő, manipulátor tanító

    A tanító sok esetben nincs tisztában azzal, hogy amit mond, annak mekkora ereje van. Azokat a gyerekeket, akiket valamilyen ok miatt nem bír elviselni szavakban, tettekben bántja. Képes egymásnak fordítani gyerekeket az osztályban. Amikor a szülő számon kér, akkor tagad, vagy másokat hibáztat.

    Mi jellemző a gyerekekre egy ilyen osztályban?

  • Széthúzó, szorongó osztály,

  • A tanító nem találja velük a hangot,

  • A gyerekekből sugárzó nagymértékű ellenállás, utálat.

Mit tehet a szülő. ha nem sikerült a pedagógusválasztás?

  • Mielőtt rohannánk iskolát váltani

    Tegyük fel magunkban az alábbi kérdéseket:

    „Mennyire valós a probléma” – Mert a gyerekek hajlamosak néha ferdíteni, túlreagálni figyelve, várva a mi számukra kedvező reakciókat. Az esetek többségében érdemes több szülőtől begyűjteni az információt. De a gyerekek többsége is képes pár hónap után helyesen megítélni a helyzetet.

    „Azzal, hogy gyermekemmel együtt belekerültem ebbe a helyzetbe mire akar tanítani bennünket az élet?” Lehet, hogy jobban ki kell állnom a gyermekem mellett, lehet, hogy a gyermekemet mindig megtalálják az ilyen típusú emberek, vajon mi a dolga velük?

    „Amit tapasztalok, az a gyermekem problémája, vagy már én is megéltem ugyanezt?” Ez utóbbi kérdés azt firtatja, hogy a gyermekem alanyi jogon került bele ebbe a helyzetbe vagy rajta keresztül nekem is fel kell dolgoznom a régi traumáimat? (A várnál gyakrabban fordul elő ez a helyzet is.)

  • Hogyan hat a gyermekünkre a problémás tanító viselkedés?

  • A gyerek könnyen összekapcsolja a tanító magatartását a tanulással. Mert ő az első autentikus példa, aki „hitelesen” mutatja be a tanulást.

    Hogyan hat a gyermekünkre a problémás tanító viselkedés?

    Emiatt a gyermekünknél el kell érni, hogy fiatal kora ellenére megtanulja szétválasztani a tanulást a tanító személyétől.

  • A másik probléma a tekintélyes emberek jelenlétében létrejövő szorongás. Mely teljesen jogos, hiszen a helyzet gyermekünk számára igazságtalan, és kiszámíthatatlan, amitől jogosan szorong.

  • A harmadik a perifériára kerülés veszélye. A tanító a megkülönböztető magatartása révén kitaszítja a gyereket, aki ettől hol bohóccá, máskor ellenállóvá vagy agresszívvá válik.

  • Ezek mellett a gyerek lemarad a tanulásban, elveszti a fonalat, mivel motiválatlan, ezért nem is lesz kedve behozni a lemaradást.

  • Összefoglalva: Nehéz természetű, nem motivált pedagógus esetén a gyermekünk nagyobb valószínűséggel fogja megutálni a tanulást, félénkebb szorongóbb lesz.

  • Mit tehet a szülő?

  • Gyűjtsön információt!

  • Beszéljen a tanítóval arról, hogy a gyerek hogyan érzi magát az órákon. Kérje a tanítót együttműködésre.

  • Amennyiben hárítás, felelősség visszadobása, gyerek hibáztatása történik, és semmi nem változik, akkor a fenti eseteknél legyen bátorsága tanítót váltani.

  • Emellett forduljon szakemberhez, hogy gyermek önbizalma helyreálljon, és újra motivált legyen.

A gyakorlati tapasztalat azt mondja, hogy NEM működik a „még ezt az évet kivárom, hátha..” gondolkodás. A helytelen tanítói magatartás sokat ronthat a gyermeke amúgy is megrendült önbizalmán!

  • Bár a fent említett helyzetek nem ritkák, de szerencsére sok jó, és elkötelezett pedagógus tanít szerte az országban! Bízom benne, hogy minden gyerek megtalálja a számára legjobbat!

  • Hamarosan itt a szeptember, és már előre aggódik, hogy mi lesz a gyermekével?

    Ön nincs egyedül a problémájával! Most még időben van! Előzze meg a problémákat mielőtt azok a feje fölé nőnének!

Gyermeke önbizalmának növelése, szorongásának oldása a legfontosabb feladat a szülő életében.

  • Ebben szívesen segítek, akár egyéni foglalkozások, akár tanfolyami keretben.

Az iskolakezdés minden önbizalomhiányos, szorongó, tanulási nehézséggel, motiválatlansággal küzdő gyereknek (és az ő szüleinek) komoly kihívás. Megint iskola, tanulás, a h@e osztálytársak!”Segítsünk gyermekünknek néhány észrevétlenül beépíthető gondolattal megkönnyíteni az iskolakezdést.

Régóta keresi a megoldást gyermeke problémáira?

  • Tegyen pontot a saját tehetetlenségére, félelmeire!

    Az Ön gyermeke legkomolyabb nehézsége az életben a különböző stresszes élethelyzetek kezelése.

    Mert teljesen mindegy, hogy szorong, vagy izgul, vagy nem megy a tanulás, stb. a stressz, amit a nehéz élethelyzetek kiváltanak, okozzák az ő szenvedését.

    Ön, mint szülő azért küzd, hogy a gyermek szenvedései megszűnjenek. Életképes, boldog embert akar gyermekéből nevelni.

    Ehhez nem elég csak a jószándék, a szeretet!

    Kell egy eszköz is, ami segít megszüntetni a gyermeke szenvedését.

    A Stresszkezelő Gyermek Tanfolyam egy ilyen eszköz.

    Olyan, a gyakorlatban jól működő stresszkezelő technikákat tanulnak a gyerekek, melyek segítségével bármilyen nehéz élethelyzetből talpra tudnak állni.

    Hogy néz ki ez a tanfolyamon?

    Életszerű példákon begyakorolva, már a tanfolyam alatt megérezheti a gyermeke a felszabadultság érzését.

    Délelőtt megtanuljuk az alapokat, délután pedig csupa olyan hasznos dologgal egészítjük ki, amivel a gyermeke már nem lesz többé védtelen az iskolai és egyéb stresszes helyzetekbe.

    Erre az Ön idejében nem volt még lehetőség, de a gyermeke már részesülhet ebből a tudásból.

    Ráadásul a tanfolyam után abban is segítséget kapnak, hogy a tanultakat otthon begyakorolják!

    Segítsen gyermekének, hogy újra felszabadult, boldog legyen!

    Jelentkezzen most mert ebben a tanévben a május 12-i lesz az utolsó Gyermek Stresszkezelő Tanfolyam!

    Ugye erről nem akar lemaradni?

Ahogy indul az iskola, az meghatározó a gyermekünk életében. Nem mindegy, hogy az első évek hogyan telnek el. Az alsó tagozat feladata az lenne, hogy gyermekünkkel megszerettesse a tanulást. Sajnos ez nem mindig van így. Mire figyeljen a szülő? Mikor érdemes közbelépni? Erről szól a hírlevél.

Március 24-én Stresszkezelő Gyermek Tanfolyam!
  • Ha Önnek is jól jönne, hogy a gyermeke pozitív irányban változzon, akkor itt a helyük!

Vértezze fel a gyermekét a stresszkezelés képességével! Jelentkezzen most!

Jelentkezése kockázatmentes. A tanfolyam szervezéséről, a fizetési feltételekről a jelentkezést követő válaszlevélben kap tájékoztatást.


Ahogy indul az iskola, az meghatározó a gyermekünk életében. Nem mindegy, hogy az első évek hogyan telnek el. Az alsó tagozat feladata az lenne, hogy gyermekünkkel megszerettesse a tanulást. Sajnos ez nem mindig van így. Mire figyeljen a szülő? Mikor érdemes közbelépni? Erről szól a hírlevél.

Élhetsz stresszmentesen! Stresszkezelés tanfolyam gyermekeknek
Jelentkezzen az Élhetsz stresszmentesen
gyermektanfolyamra!

További információ:
Takács Péter (06-30-343 8817)
info@boldog-gyermek.hu »

Tovább a Stresszkezelő Gyermek Tanfolyamra! »

Ahogy indul az iskola, az meghatározó a gyermekünk életében. Nem mindegy, hogy az első évek hogyan telnek el. Az alsó tagozat feladata az lenne, hogy gyermekünkkel megszerettesse a tanulást. Sajnos ez nem mindig van így. Mire figyeljen a szülő? Mikor érdemes közbelépni? Erről szól a hírlevél.

Tudjon meg többet! Kérjen időpontot!

Tudjon meg többet! Kérjen időpontot!Jelentkezzen konzultációra, hogy választ kapjon a kérdéseire! A találkozó célja egymás kölcsönös megismerése, amelynek során feltérképezzük gyermeke problémáját. Ezáltal megismerheti a fejlesztőt és az EFT módszert. Legyünk együtt szemtanúi gyermeke változásának!

Boldog gyermek, boldog szülő
Kérjen időpontot az állapotfelmérő beszélgetésre!

További információ:
Takács Péter (06-30-343 8817)
info@boldog-gyermek.hu »

Ahogy indul az iskola, az meghatározó a gyermekünk életében. Nem mindegy, hogy az első évek hogyan telnek el. Az alsó tagozat feladata az lenne, hogy gyermekünkkel megszerettesse a tanulást. Sajnos ez nem mindig van így. Mire figyeljen a szülő? Mikor érdemes közbelépni? Erről szól a hírlevél.

Ismer olyan Szülőt, akinek jól jönne ez a friss információ? Kérem hívja fel rá szülőtársa figyelmét! »

Takács Péter gyermek életmód tanácsadó

Köszönöm megtisztelő figyelmét! Takács Péter gyermek életmód tanácsadó

Ahogy indul az iskola, az meghatározó a gyermekünk életében. Nem mindegy, hogy az első évek hogyan telnek el. Az alsó tagozat feladata az lenne, hogy gyermekünkkel megszerettesse a tanulást. Sajnos ez nem mindig van így. Mire figyeljen a szülő? Mikor érdemes közbelépni? Erről szól a hírlevél.

Hírlevelek 2018

Katalizátor gyerekek. Lehet, hogy az Ön gyermeke is az? »
Kudarcként éli meg a gyermeknevelést?» Az Ön gyermekét is érinti az iskolai stressz? » 15 lépéses ellenőrző lista »
Tudatos Szülők kerestetnek!» Mit tehet a gyermekem, ha elveszik tőle a barátait, és mit tehetek én?»
Mennyire elégedettek a Boldog Gyermek Életmódstúdió ügyfelei az egyéni foglalkozásokkal?»
Felhúz a gyermekem, a párom kiborít!»
Ön is küzd gyermekei lefektetésével? » Pesszimista a gyermeke? Ez a kérdés biztosan kizökkenti a pesszimizmusából!»
8 hasznos trükk, hogy megnyugtassa szorongó gyermekét»Válás után: magatartástípusok a gyerekeknél »
Hogyan tudom tudatosságra nevelni gyermekem?» Egy ÚJ TIPP, hogy gyermeke nekiálljon tanulni»
A szülői bűntudatról» Kifárad a gyerek az iskolában»
Sok gyerek kényszernek érzi az iskolát, az Ön gyermeke is ide tartozik? »
Milyen iskolát keressek gyermekemnek? »
Ítélkezésmentességre tanítani gyermekeim » Duzzogott, hogy el kellett jönnie a Stresszkezelő tanfolyamra »
Cicaharcok avagy a lányok közötti hatalmi játszmák » Mi az, amit egy általános iskolásnak tudnia kéne?»

Hírlevelek 2017

Karácsony 2017 » Szabadulásom a házicseléd szerepből »
Tanulást segítő programok az interneten, és mobilon» Gyermekem zavarja az órát, nem lehet tőle tanítani»
A gyerek haragszik valamelyik szülőre» Nem hittem a fülemnek, amikor ezt halottam! »
Tudja, hogy melyek a leggyakoribb önkorlátozó hiedelmei a gyerekeknek? »
Hogyan segítsük gyermekeinket, hogy ne féljenek a haláltól? » A gyerek egy ágyban alszik a szülőkkel»
Korához képest éretlen a gyermekem » A gyermekem fél a változástól » A gyermekem fél a hányástól»
A lányomra rászálltak a lányok az osztályban! » Egyedül nevelem a gyermekem, sokszor túlvállalom magam »
Azt csinálok veled és a gyerekkel, amit akarok! - mondja a férj » Hogyan sikerült a tanévkezdés? »
Anya! Ígérem, szeptembertől tanulni fogok! » Milyen típusú osztálytársak okoznak szorongát gyermekünknek? »
Tanítói magatartások, melyektől óvakodjunk! » Hangolódjunk egy kicsit az iskolakezdésre! »
Hogyan fejlesszük gyermekünk empatikus képességét? »
Mikor van itt az ideje, hogy komoly, családunkat érintő témákról beszélgessek gyermekemmel? »
A nyaralás egy cirkusz a gyerekkel, mit tegyek?» Miért töltsön a gyermeke minél több időt szabad levegőn? »
Gyermekem óvodás, iskolás lesz, és szeparációs szorongása van »
Mit tehetünk, ha gyermekünknek nem lesz jó a bizonyítványa? »
Hisztizik a gyermeke? Itt a megoldás! » A gyerek nem akar osztálykirándulásra menni a többiekkel »
Bombabiztos mondatok, hogy meg tudja nyugtatni szorongó gyermekét » Pollenallergia a gyerekeknél»
Ebbe belegondolt már? Kiégés már iskolás korban is megtörténhet » Lassú a gyermekem, mindig lemarad a suliban »
Az iskolarendszer csak azokat jutalmazza, akik stresszes helyzetben is jól teljesítenek»
Hogy felnőttként jól keressen »
Mi a hasonlóság a Hófehérke és a hét törpe meséje és az iskolai bántalmazottak között? »
Mit tehetünk, ha a gyermekekem osztályába traumatizált gyerek jár? »
Iskolai fogadóóra » Miért kiabál a gyerek a szüleivel?»
A Mindenki film margójára » 10 dolog, amit NE mondjunk a gyermekünknek»
Miért nem tudja letenni a gyerek a telefont? » Gyermekem csúnyán beszél velem!»
Miért menőznek a gyerekek az iskolában?» Otthon tudja az anyagot, de a suliban elvérzik»
Rosszak a jegyek? Nem megy a tanulás? A gyermeke beleesett ebbe a tanulási csapdába?»
Gyermekem indokolatlanul nagy büntetést kap az iskolában » Zárkózott a gyermekem »
Rémálmok gyötrik gyermekét?» Hogyan találja meg gyermeke és Ön a nyugalmát ebben a rohanó világban? »

Boldog gyermek hírlevelek

Olvassa el a korábbi hirleveleinket is! Témakörök szerint olvashat a gyermeknevelés, a családi élet, a tanulás, stressz, szorongás, agresszió, számítógépfüggőség, és más témákban.

Hírlevelek 2016 » Hírlevelek 2015 » Hírlevelek 2014 »
Hírlevelek 2013 » Hírlevelek 2012 » Hírlevelek 2011 » Hírlevelek 2010 »
Hírlevelek 2009 »

Ahogy indul az iskola, az meghatározó a gyermekünk életében. Nem mindegy, hogy az első évek hogyan telnek el. Az alsó tagozat feladata az lenne, hogy gyermekünkkel megszerettesse a tanulást. Sajnos ez nem mindig van így. Mire figyeljen a szülő? Mikor érdemes közbelépni? Erről szól a hírlevél.

Ahogy indul az iskola, az meghatározó a gyermekünk életében. Nem mindegy, hogy az első évek hogyan telnek el. Az alsó tagozat feladata az lenne, hogy gyermekünkkel megszerettesse a tanulást. Sajnos ez nem mindig van így. Mire figyeljen a szülő? Mikor érdemes közbelépni? Erről szól a hírlevél.

Gyermek stressz

Gyermek stressz teszt

Gyermek stresz tesztGyermek stressz

Felnőtt stressz teszt

 Felnőtt stresz tesztFelnőtt stressz

Stresszkezelő gyermek tanfolyam

Stresszkezelő gyermek tanfolyamStresszkezelő gyermek tanfolyam

EFT tanfolyam

EFT tanfolyamEFT tanfolyam
Boldog gyermek Hírlevél

Megéri feliratkozni a hírlevelünkre!Boldog gyermek Hírlevél

Elsőkézből meg­kap­ja a fon­tos és idő­szerű hí­re­ket.

Az érdeklődési kö­rének meg­fe­le­lő té­mák­ban meg­jelenő cik­kek­ről tá­jé­koz­ta­tást kap.

Elsőként értesülhet az új­don­sá­gok­ról, új ter­mé­kek­ről.

Termékeinkből ár­en­ged­mény­ben ré­sze­sül.




Boldog gyermek

EFT VIDEO

EFT video lejátszásaEFT video lejátszása

Otthon végezhető tanfolyamok gyerekeknek

Iskolai beilleszkedési nehézségek esetére

Szabaduljon meg gyermeke az iskolai beilleszkedés nehézségeitől!

Tegyen még ma gyermeke­ lelki békéjéért!

Tudjon meg többet! »

Boldog gyermek