Sok gyerek kényszernek érzi az iskolát, az Ön gyermeke is ide tartozik?

Lehet-e ezen változtatni, ha igen, hogyan?

Sok gyerek kényszernek érzi az iskolát, az Ön gyermeke is ide tartozik? Lehet-e ezen változtatni, ha igen, hogyan?Ha megkérdeznék 10 iskolást, hogy ki szeret iskolába járni, akkor jó eséllyel csak 1-2 gyerek mondaná azt, hogy ő igen, ha azt kérdezném, hogy ki szeret tanulni, akkor a maradék megfeleződne.

Melyek az első jelek, hogy a gyerek nem kifejezetten élvezi a sulit? Hol rontjuk el mi szülők? És merre vezet ebből a kiút?

Fontos megjegyeznem, hogy ebben a hírlevélben nem a tanulási nehézségekkel küzdő gyermekek problémáival foglalkozunk, hanem azokéval, akik motiválatlanok az iskolában.

  • Minél idősebb a gyerek, annál kevésbé szeret iskolába járni

    Közel 12 éve figyelem az iskolás gyerekeket, a következőket tapasztaltam:

  • Elsősként még nyitottak, viszonylag kíváncsiak,

    Minél idősebb a gyerek, annál kevésbé szeret iskolába járni >Felsősként jönnek a bajok, ellenállnak, egyre többen utálják a tanulást, és a feszültségüket egymáson, és a tanárokon vezetik le
  • Alsósként már megjelenik bennük az ellenállás, de még valahogy lehet rájuk hatni, hogy tanuljanak,

  • Felsősként jönnek a bajok, ellenállnak, egyre többen utálják a tanulást, és a feszültségüket egymáson, és a tanárokon vezetik le,

  • Nyolcadikra beindul a rostálódás, a rosszabb teljesítményt nyújtók (tehát nem a képességük szerint különülnek el a gyerekek), kihullanak a rostán, megnő az elkallódás veszélye. Ekkorra ezeknek a gyerekeknek az önbizalma romokban hever. A többiek nemek szerint szétválnak.

  • A lányok általában szorgalmasabbak, több bennük a megfelelés, és végigcsinálják a középiskolát. A fiúk lázadnak, középiskola feléig nem csak a tanulást, de önmagukat is szabotálják. Ez alól kivételt képzenek az öntudatosabb vagy megfelelési vággyal küzdő diákok.

  • Érettségi, pontszerzés „nem vesznek fel az egyetemre” kényszere alatt ismét hajlandók összekapni magukat, és tanulnak, de azt nem örömből, kíváncsiságból teszik.

  • A lényeg azt utolsó mondatban van: a tanulás kényszerből történik, nem a felfedezési vágy, az öröm vezeti a gyerekeket.

  • Miért érzi a gyerek kényszernek az iskolát?

    Mert a tananyag elárasztásos technikával zúdul a gyerekekre, esélyt se adva nekik, hogy válasszanak. Egyformán fontos, és kötelező a nyelvtan, a szöveges feladatok, a fogalmazás, és az unalmas kötelező olvasmányok.

    A tanárok azokat dicsérik, akik mindenből jól teljesítenek, és lehet valaki „zseni”testnevelésből, magyarból, matekból, ha a többit nem hozza fel legalább egy jó négyesre.

    Emiatt a gyerekek passzívvá, elleállóvá válnak. Úgy érzik, hogy az ő lelkük, a gyerekségük teljesen ki van hagyva a számításból.

  • Melyek az első jelek, hogy gyermekünk kényszernek érzi az iskolát?

    Melyek az első jelek, hogy gyermekünk kényszernek érzi az iskolát? Kedvtelenné, befelé fordulóvá válik
  • Eltűnik a kezdeti érdeklődés,

  • Fáradt, többet szeretne játszani,

  • Nem jelentkezik az órákon,

  • Figyelme elkalandozik,

  • Kedvtelenné, befelé fordulóvá válik.

  • Hol hibázunk mi szülők?

    Elkezdünk félni, hogy mi lesz a gyerekből, ha nem tanul. Emiatt heroikus küzdelmeket folytatva igyekezünk rábírni a gyermekeinket a házi feladatok megcsinálására. Erre persze a gyerek még jobban ellenáll.

Ezt értem, de mi ebből a kiút, mert tanulni kell!

  • Nem nézhetem be neki, hogy hanyagolja a leckéit!

    Haladjunk sorba, hogy a gyermekében feszülő érzéseket valóban fel tudjuk oldani!

  • Első lépésként (kortól függetlenül) tudjuk meg, hogy mi a baja neki a tanulással? Fontos, hogy hallgassuk végig, ne fejezzük be helyette a mondatait, és ne kezdjünk el papolni a tanulás fontosságáról, mert a gyerek ismét bezár.

  • Tudjuk meg, hogy érte-e valamilyen sérelem, igazságtalanság, ami miatt nyomós oka van arra, hogy ne legyen motivált. Ezek a sérelmek ott állnak a tanulás útjában. A gyerekek összekötik a tanulást, és a tanító személyét. Ha a kapcsolat sérül, kihat a tanulásra is, és ellenállnak. Éppen ezért fel kell dolgozni, és ketté kell választani a tanulást a tanító személyétől.

  • Beszélgessünk vele sokat arról, hogy miként lehet megoldást találni akkor, ha az iskola kötelező, nincs választási lehetőség. Ezeket a beszélgetéseket ne felnőttként adagoljuk (hagyjuk az ez van ezt kell szeretni féle megállapításokat). A gyermek lelke úgy fog felszabadulni, ha azt fogja érezni, hogy ő jó, és szeretve van, még akkor is, ha nem motivált a tanulásban.

  • Beszélgessünk arról, hogy a nem szeretem helyzetekben nem csak a tananyagot lehet megtanulni, hanem sok egyéb érdekes dologról lehet tapasztalatot szerezni. Például a tanár személyisége, viselkedése, problémamegoldó képessége, ugyanez az osztálytársak esetében. Ez azért hasznos, mert a gyerek, ha követi ezeket a javaslatokat már nem abban a helyzetben van, hogy neki milyen rossz, mert tanulni kell, hanem képessé válik a tanulásra, megfigyelésre egy másik síkon. Nemrég ezt javasoltam egy a tanárok szerint „égetnivalóan rossz” gyereknek, és ő rengeteg emberismereti tapasztalatra tett szert (tanult), ami ugyanolyan fontos, mint a kukorica virágszerkezete…

  • Ne ijedjünk meg! A pánik csak rontja a gyermeke és az Ön kapcsolatát.

    Ezt értem, de mi ebből a kiút, mert tanulni kell! Találjanak olyan területeket a gyermeke életében, amit szívesen fejlesztene, tanulna.
  • Válasszon ki a gyerek egy tantárgyat, amit szívesen tanulna, és mutassa meg magának, hogy ő okos, és ügyes. Ez arra jó, hogy az amúgy is motiválatlan gyermek romló önbizalma elkezdjen ismét javulni, az által, hogy ő azt tapasztalja, hogy képes változtatni a helyzeten.

  • Találjanak olyan területeket a gyermeke életében, amit szívesen fejlesztene, tanulna. Ez lehet bármi (rajz, ego, robotlegó, varrás, ruhakészítés, főzés, barkácsolás, stb.) Mert ezek bármelyike képes arra, hogy fenntartsa a gyerek kíváncsiságát, mely a tanulás alapja.

  • Állapodjanak meg abban, hogy nem kell mindenből kitűnőnek lenni, viszont válasszanak ki néhány olyan tárgyat, amit szívesen tanul, és azt tanulja. Ezt már az érdeklődési körének megfelelően tegye. A maradék tantárgyból teljesítsen a céljainak megfelelően.

  • A fenti lépések nem kőbe vésett szabályok, de fontos támpontok abból a szempontból, hogy gyermekében újra feltámadjon a vágy a tanulás felé.

  • Fektessen most a gyermeke jövőjébe!

    Segítsen könnyebbé tenni az életét!

    Találkozzunk 2018. május 12-én Budapesten, hogy az Ön gyermeke ne a lustaság bajnoka legyen, hanem képes legyen együttműköni, és ezáltal életrevalóbbá válni.

    Egy gyerek, egy szülő csupán 15000ft-ért vehet részt ezen az életre szóló, hasznos tanfolyamon.

    Az Ön gyermeke ott lesz?

Ha megkérdeznék 10 iskolást, hogy ki szeret iskolába járni, akkor jó eséllyel csak 1-2 gyerek mondaná azt, hogy ő igen, ha azt kérdezném, hogy ki szeret tanulni, akkor a maradék megfeleződne. Melyek az első jelek, hogy a gyerek nem kifejezetten élvezi a sulit? Hol rontjuk el mi szülők? És merre vezet ebből a kiút? Fontos megjegyeznem, hogy ebben a hírlevélben nem a tanulási nehézségekkel küzdő gyermekek problémáival foglalkozunk, hanem azokéval, akik motiválatlanok az iskolában.

Régóta keresi a megoldást gyermeke problémáira?

  • Tegyen pontot a saját tehetetlenségére, félelmeire!

    Az Ön gyermeke legkomolyabb nehézsége az életben a különböző stresszes élethelyzetek kezelése.

    Mert teljesen mindegy, hogy szorong, vagy izgul, vagy nem megy a tanulás, stb. a stressz, amit a nehéz élethelyzetek kiváltanak, okozzák az ő szenvedését.

    Ön, mint szülő azért küzd, hogy a gyermek szenvedései megszűnjenek. Életképes, boldog embert akar gyermekéből nevelni.

    Ehhez nem elég csak a jószándék, a szeretet!

    Kell egy eszköz is, ami segít megszüntetni a gyermeke szenvedését.

    A Stresszkezelő Gyermek Tanfolyam egy ilyen eszköz.

    Olyan, a gyakorlatban jól működő stresszkezelő technikákat tanulnak a gyerekek, melyek segítségével bármilyen nehéz élethelyzetből talpra tudnak állni.

    Hogy néz ki ez a tanfolyamon?

    Életszerű példákon begyakorolva, már a tanfolyam alatt megérezheti a gyermeke a felszabadultság érzését.

    Délelőtt megtanuljuk az alapokat, délután pedig csupa olyan hasznos dologgal egészítjük ki, amivel a gyermeke már nem lesz többé védtelen az iskolai és egyéb stresszes helyzetekbe.

    Erre az Ön idejében nem volt még lehetőség, de a gyermeke már részesülhet ebből a tudásból.

    Ráadásul a tanfolyam után abban is segítséget kapnak, hogy a tanultakat otthon begyakorolják!

    Segítsen gyermekének, hogy újra felszabadult, boldog legyen!

    Jelentkezzen most mert ebben a tanévben a május 12-i lesz az utolsó Gyermek Stresszkezelő Tanfolyam!

    Ugye erről nem akar lemaradni?

Ha megkérdeznék 10 iskolást, hogy ki szeret iskolába járni, akkor jó eséllyel csak 1-2 gyerek mondaná azt, hogy ő igen, ha azt kérdezném, hogy ki szeret tanulni, akkor a maradék megfeleződne. Melyek az első jelek, hogy a gyerek nem kifejezetten élvezi a sulit? Hol rontjuk el mi szülők? És merre vezet ebből a kiút? Fontos megjegyeznem, hogy ebben a hírlevélben nem a tanulási nehézségekkel küzdő gyermekek problémáival foglalkozunk, hanem azokéval, akik motiválatlanok az iskolában.

Március 24-én Stresszkezelő Gyermek Tanfolyam!
  • Ha Önnek is jól jönne, hogy a gyermeke pozitív irányban változzon, akkor itt a helyük!

Vértezze fel a gyermekét a stresszkezelés képességével! Jelentkezzen most!

Jelentkezése kockázatmentes. A tanfolyam szervezéséről, a fizetési feltételekről a jelentkezést követő válaszlevélben kap tájékoztatást.


Ha megkérdeznék 10 iskolást, hogy ki szeret iskolába járni, akkor jó eséllyel csak 1-2 gyerek mondaná azt, hogy ő igen, ha azt kérdezném, hogy ki szeret tanulni, akkor a maradék megfeleződne. Melyek az első jelek, hogy a gyerek nem kifejezetten élvezi a sulit? Hol rontjuk el mi szülők? És merre vezet ebből a kiút? Fontos megjegyeznem, hogy ebben a hírlevélben nem a tanulási nehézségekkel küzdő gyermekek problémáival foglalkozunk, hanem azokéval, akik motiválatlanok az iskolában.

Élhetsz stresszmentesen! Stresszkezelés tanfolyam gyermekeknek
Jelentkezzen az Élhetsz stresszmentesen
gyermektanfolyamra!

További információ:
Takács Péter (06-30-343 8817)
info@boldog-gyermek.hu »

Tovább a Stresszkezelő Gyermek Tanfolyamra! »

Ha megkérdeznék 10 iskolást, hogy ki szeret iskolába járni, akkor jó eséllyel csak 1-2 gyerek mondaná azt, hogy ő igen, ha azt kérdezném, hogy ki szeret tanulni, akkor a maradék megfeleződne. Melyek az első jelek, hogy a gyerek nem kifejezetten élvezi a sulit? Hol rontjuk el mi szülők? És merre vezet ebből a kiút? Fontos megjegyeznem, hogy ebben a hírlevélben nem a tanulási nehézségekkel küzdő gyermekek problémáival foglalkozunk, hanem azokéval, akik motiválatlanok az iskolában.

Tudjon meg többet! Kérjen időpontot!

Tudjon meg többet! Kérjen időpontot!Jelentkezzen konzultációra, hogy választ kapjon a kérdéseire! A találkozó célja egymás kölcsönös megismerése, amelynek során feltérképezzük gyermeke problémáját. Ezáltal megismerheti a fejlesztőt és az EFT módszert. Legyünk együtt szemtanúi gyermeke változásának!

Boldog gyermek, boldog szülő
Kérjen időpontot az állapotfelmérő beszélgetésre!

További információ:
Takács Péter (06-30-343 8817)
info@boldog-gyermek.hu »

Ha megkérdeznék 10 iskolást, hogy ki szeret iskolába járni, akkor jó eséllyel csak 1-2 gyerek mondaná azt, hogy ő igen, ha azt kérdezném, hogy ki szeret tanulni, akkor a maradék megfeleződne. Melyek az első jelek, hogy a gyerek nem kifejezetten élvezi a sulit? Hol rontjuk el mi szülők? És merre vezet ebből a kiút? Fontos megjegyeznem, hogy ebben a hírlevélben nem a tanulási nehézségekkel küzdő gyermekek problémáival foglalkozunk, hanem azokéval, akik motiválatlanok az iskolában.

Ismer olyan Szülőt, akinek jól jönne ez a friss információ? Kérem hívja fel rá szülőtársa figyelmét! »

Takács Péter gyermek életmód tanácsadó

Köszönöm megtisztelő figyelmét! Takács Péter gyermek életmód tanácsadó

Ha megkérdeznék 10 iskolást, hogy ki szeret iskolába járni, akkor jó eséllyel csak 1-2 gyerek mondaná azt, hogy ő igen, ha azt kérdezném, hogy ki szeret tanulni, akkor a maradék megfeleződne. Melyek az első jelek, hogy a gyerek nem kifejezetten élvezi a sulit? Hol rontjuk el mi szülők? És merre vezet ebből a kiút? Fontos megjegyeznem, hogy ebben a hírlevélben nem a tanulási nehézségekkel küzdő gyermekek problémáival foglalkozunk, hanem azokéval, akik motiválatlanok az iskolában.

Hírlevelek 2018

Katalizátor gyerekek. Lehet, hogy az Ön gyermeke is az? »
Kudarcként éli meg a gyermeknevelést?» Az Ön gyermekét is érinti az iskolai stressz? » 15 lépéses ellenőrző lista »
Tudatos Szülők kerestetnek!» Mit tehet a gyermekem, ha elveszik tőle a barátait, és mit tehetek én?»
Mennyire elégedettek a Boldog Gyermek Életmódstúdió ügyfelei az egyéni foglalkozásokkal?»
Felhúz a gyermekem, a párom kiborít!»
Ön is küzd gyermekei lefektetésével? » Pesszimista a gyermeke? Ez a kérdés biztosan kizökkenti a pesszimizmusából!»
8 hasznos trükk, hogy megnyugtassa szorongó gyermekét»Válás után: magatartástípusok a gyerekeknél »
Hogyan tudom tudatosságra nevelni gyermekem?» Egy ÚJ TIPP, hogy gyermeke nekiálljon tanulni»
A szülői bűntudatról» Kifárad a gyerek az iskolában»
Sok gyerek kényszernek érzi az iskolát, az Ön gyermeke is ide tartozik? »
Milyen iskolát keressek gyermekemnek? »
Ítélkezésmentességre tanítani gyermekeim » Duzzogott, hogy el kellett jönnie a Stresszkezelő tanfolyamra »
Cicaharcok avagy a lányok közötti hatalmi játszmák » Mi az, amit egy általános iskolásnak tudnia kéne?»

Hírlevelek 2017

Karácsony 2017 » Szabadulásom a házicseléd szerepből »
Tanulást segítő programok az interneten, és mobilon» Gyermekem zavarja az órát, nem lehet tőle tanítani»
A gyerek haragszik valamelyik szülőre» Nem hittem a fülemnek, amikor ezt halottam! »
Tudja, hogy melyek a leggyakoribb önkorlátozó hiedelmei a gyerekeknek? »
Hogyan segítsük gyermekeinket, hogy ne féljenek a haláltól? » A gyerek egy ágyban alszik a szülőkkel»
Korához képest éretlen a gyermekem » A gyermekem fél a változástól » A gyermekem fél a hányástól»
A lányomra rászálltak a lányok az osztályban! » Egyedül nevelem a gyermekem, sokszor túlvállalom magam »
Azt csinálok veled és a gyerekkel, amit akarok! - mondja a férj » Hogyan sikerült a tanévkezdés? »
Anya! Ígérem, szeptembertől tanulni fogok! » Milyen típusú osztálytársak okoznak szorongát gyermekünknek? »
Tanítói magatartások, melyektől óvakodjunk! » Hangolódjunk egy kicsit az iskolakezdésre! »
Hogyan fejlesszük gyermekünk empatikus képességét? »
Mikor van itt az ideje, hogy komoly, családunkat érintő témákról beszélgessek gyermekemmel? »
A nyaralás egy cirkusz a gyerekkel, mit tegyek?» Miért töltsön a gyermeke minél több időt szabad levegőn? »
Gyermekem óvodás, iskolás lesz, és szeparációs szorongása van »
Mit tehetünk, ha gyermekünknek nem lesz jó a bizonyítványa? »
Hisztizik a gyermeke? Itt a megoldás! » A gyerek nem akar osztálykirándulásra menni a többiekkel »
Bombabiztos mondatok, hogy meg tudja nyugtatni szorongó gyermekét » Pollenallergia a gyerekeknél»
Ebbe belegondolt már? Kiégés már iskolás korban is megtörténhet » Lassú a gyermekem, mindig lemarad a suliban »
Az iskolarendszer csak azokat jutalmazza, akik stresszes helyzetben is jól teljesítenek»
Hogy felnőttként jól keressen »
Mi a hasonlóság a Hófehérke és a hét törpe meséje és az iskolai bántalmazottak között? »
Mit tehetünk, ha a gyermekekem osztályába traumatizált gyerek jár? »
Iskolai fogadóóra » Miért kiabál a gyerek a szüleivel?»
A Mindenki film margójára » 10 dolog, amit NE mondjunk a gyermekünknek»
Miért nem tudja letenni a gyerek a telefont? » Gyermekem csúnyán beszél velem!»
Miért menőznek a gyerekek az iskolában?» Otthon tudja az anyagot, de a suliban elvérzik»
Rosszak a jegyek? Nem megy a tanulás? A gyermeke beleesett ebbe a tanulási csapdába?»
Gyermekem indokolatlanul nagy büntetést kap az iskolában » Zárkózott a gyermekem »
Rémálmok gyötrik gyermekét?» Hogyan találja meg gyermeke és Ön a nyugalmát ebben a rohanó világban? »

Boldog gyermek hírlevelek

Olvassa el a korábbi hirleveleinket is! Témakörök szerint olvashat a gyermeknevelés, a családi élet, a tanulás, stressz, szorongás, agresszió, számítógépfüggőség, és más témákban.

Hírlevelek 2016 » Hírlevelek 2015 » Hírlevelek 2014 »
Hírlevelek 2013 » Hírlevelek 2012 » Hírlevelek 2011 » Hírlevelek 2010 »
Hírlevelek 2009 »

Ha megkérdeznék 10 iskolást, hogy ki szeret iskolába járni, akkor jó eséllyel csak 1-2 gyerek mondaná azt, hogy ő igen, ha azt kérdezném, hogy ki szeret tanulni, akkor a maradék megfeleződne. Melyek az első jelek, hogy a gyerek nem kifejezetten élvezi a sulit? Hol rontjuk el mi szülők? És merre vezet ebből a kiút? Fontos megjegyeznem, hogy ebben a hírlevélben nem a tanulási nehézségekkel küzdő gyermekek problémáival foglalkozunk, hanem azokéval, akik motiválatlanok az iskolában.

Ha megkérdeznék 10 iskolást, hogy ki szeret iskolába járni, akkor jó eséllyel csak 1-2 gyerek mondaná azt, hogy ő igen, ha azt kérdezném, hogy ki szeret tanulni, akkor a maradék megfeleződne. Melyek az első jelek, hogy a gyerek nem kifejezetten élvezi a sulit? Hol rontjuk el mi szülők? És merre vezet ebből a kiút? Fontos megjegyeznem, hogy ebben a hírlevélben nem a tanulási nehézségekkel küzdő gyermekek problémáival foglalkozunk, hanem azokéval, akik motiválatlanok az iskolában.

Gyermek stressz

Gyermek stressz teszt

Gyermek stresz tesztGyermek stressz

Felnőtt stressz teszt

 Felnőtt stresz tesztFelnőtt stressz

Stresszkezelő gyermek tanfolyam

Stresszkezelő gyermek tanfolyamStresszkezelő gyermek tanfolyam

EFT tanfolyam

EFT tanfolyamEFT tanfolyam
Boldog gyermek Hírlevél

Megéri feliratkozni a hírlevelünkre!Boldog gyermek Hírlevél

Elsőkézből meg­kap­ja a fon­tos és idő­szerű hí­re­ket.

Az érdeklődési kö­rének meg­fe­le­lő té­mák­ban meg­jelenő cik­kek­ről tá­jé­koz­ta­tást kap.

Elsőként értesülhet az új­don­sá­gok­ról, új ter­mé­kek­ről.

Termékeinkből ár­en­ged­mény­ben ré­sze­sül.




Boldog gyermek

EFT VIDEO

EFT video lejátszásaEFT video lejátszása

Otthon végezhető tanfolyamok gyerekeknek

Iskolai beilleszkedési nehézségek esetére

Szabaduljon meg gyermeke az iskolai beilleszkedés nehézségeitől!

Tegyen még ma gyermeke­ lelki békéjéért!

Tudjon meg többet! »

Boldog gyermek