Kezdődik az iskola, de mi lesz a koronavírussal?
Normál tanítási rend, de mit mondjak a gyereknek?
A koronavírus fertőzés miatt az EMMI eljuttatta az intézkedéstervezetét az intézményvezetőknek.
De mi a helyzet a gyerekekkel?
Hogyan kezelje a szülő ezt az újfajta oktatási rendet?
A koronavírus fertőzés miatt sok a bizonytalanság, de
Lesz tanítás, lesz távolságtartás, lehet felső tagozaton maszkot viselni.
Úgy kell megtartani az órákat, ha lehetséges, hogy minél nagyobb védőtávolság betartható legyen, akár a feleséeges bútorok kipakolásával.
A csöngetési rendet úgy kell kialakítani, hogy a gyerekek kevésbé tudjanak keveredni.
A szaktantermek látogatása között fertőtleníteni kell.
Ha valakinek tartósan beteg gyereke van (melynek feltételeit az intézményvezető ismeri) orvosi igazolással igazoltan távol maradhat az órákról.
A közös helyiségekben kötelező a 1,5 méter betartása. Az osztálytermekben nem, mert ez nem megvalósítható.
A testnevelésórákat lehetőleg szabadban kell megtartani.
Ha a szülő a gyerekén koronavírus tüneteket vesz észre, akkor nem küldheti közösségbe.
Óriási teher lesz a pedagógusokon
Aki ismeri a gyerekeket, tudja, hogy a fenti szabályok nehezen lesznek tarthatók, mert a gyerekek barátkozni, keveredni akarnak, és jó eséllyel fognak is.
Az intézmények takarítói létszáma az utóbbi időben le lett csökkentve a minimum szintre, most viszont a fertőtlenítés miatt az elvárások növekednek, nem tudni, hogyan fogják ezt a helyzetet megoldani intézményen belül.
Akik eddig bántalmazva voltak az osztálytársaik által, most nagyobb eséllyel kerülhetnek bajba, mert még nehezebb lesz rájuk figyelni, megvédeni őket.
Ugyanilyen helyzet várható azokkal a gyerekekkel szemben is, akik erősen introvertáltak, szorongóbbak. Még ennyi idejük se lesz a pedagógusoknak az ilyen helyzetek kezelésére.
Ezért óriási türelemre lesz szükség minden szülő részéről a tanárok felé, mert össze kell fogni a pedagógusokkal a helyzet megoldása érdekében.
Minden változik, és változhat
Ahogy figyeljük a koronavírus helyzetjelentéseket tudjuk, hogy a helyzet heti szinten változik. Csak az Operatív Törzs dönthet a digitális oktatás újbóli bevezetéséről.
Az ország, és talán az egész világ a között egyensúlyozik, hogy egy újabb karantén miatt, mennyire lehet egyenesbe tartani az ország gazdaságát, illetve hogyan lehet megvédeni minél több embert a fertőzéstől.
Nem eshetünk kétségbe!
Életmód, és gondolkodási mód váltásra van szükség!
A legutóbbi karantén alatt az emberek beragadtak a saját lakásaikba. Komoly probléma lett a gyerekeknél a digitális függőség erősödése. Emellett a szorongásos tünetek is felerősödtek.
Szülőként fel kell készülni a digitális oktatás lehetőségére is.
Előre meg kell hozni azokat a szabályokat, melyek segítségével a gyerek kiterelhető a digitális függőségből: géphasználat, friss levegő, más tevékenységek beiktatása.
De a kapcsolatot is tartani kell valahogy az osztálytársakkal, ettől se zárhatjuk el a gyereket!
Tudatosan meg kell találni azokat a költséghatékony programokat, melyekkel, a gyerekekkel közösen mi is kiszabadulunk a fertőzésveszély okozta nyomás, szorongás hatása alól.
Ennek kulcsa egy jól felépített napirend, illetve a helyzethez való alkalmazkodás képessége.
Mit mondjak a gyereknek?
A gyerekek mostanra már tudják, hogy mit jelent a koronavírus fertőzés. Ismerik a fertőtlenítés, a maszkhasználat szükségességét.
Butaság lenne tagadni vagy elkenni a koronavírus miatti védő intézkedések fontosságát. Vizsgálatok ma már bizonyítják, hogy a maszk használata fontos.
Lehet, hogy pont én (gyerekem) vagyok az a személy, aki a maszk használatával megóvhat egy másikat a fertőzéstől. (Gondoljon bele abba, hogy nem adom át a fertőzést (amit esetleg észrevétlen hordozok) az osztálytársamnak, aki lehet, hogy egy háztartásban él az idős nagymamájával!)
A fenti gondolkodásmód átadásával még jó dolgokat is kihozhatunk a koronavírus fertőzés kezelése kapcsán. Jelen esetben a közös felelősségvállalás fontosságát.
A gyereknek tehát a szabályok közlése után annyit mondanék, hogy kérdezzen, és igyekeznék minél hatékonyabban tisztázni mindent, ami a kérdései során felmerül.
Illetve őt is összefogásra buzdítanám a többiekkel, a tanárokkal.
Mit mondjak akkor, ha a gyerekem erősen szorong?
Ebben az esetben a legfontosabb a saját lelki stabilitásom megőrzése. Ha a gyerek érzi rajtam, hogy nyugodt vagyok, akkor ő is könnyebben fogja kezelni a rá váró kihívásokat.
Minden esetben a védelmi intézkedések pozitív, megelőző oldalát emelném ki, ezzel is megnyugtatva őt.
Kisebb gyerekek esetében akár úgy is lehet az egész védelmi intézkedést tálalni, hogy ez egy „kalandjáték” része, ahol az a cél, hogy az osztály, a közösség összefogjon.
Minden iskolában biztos vagyok benne, hogy igyekezni fognak a maximumot kihozni abból a helyzetből, ami jelenleg fennáll. Segítsük Őket!

Szeptember 19-én Stresszkezelő Gyermek Tanfolyam!
Budapesti helyszínnel
A stresszkezelés képessége minden gyerekre ráfér, függetlenül, hogy vannak e nehézségei az életben vagy nincsenek!
Vértezze fel a gyermekét a stresszkezelés képességével! Jelentkezzen most!
Jelentkezése kockázatmentes. A tanfolyam szervezéséről, a fizetési feltételekről a jelentkezést követő válaszlevélben kap tájékoztatást.

Tovább a Stresszkezelő Gyermek Tanfolyamra! »

Vegyen részt személyes konzultáción!
Szeretettel várom mindazokat a szülőket, és gyerekeket, akik szeretnék az önbizalmukat növelni, szorongásukat, feszültségüket oldani!
Jelentkezzen konzultációra, hogy választ kapjon a kérdéseire! A találkozó célja egymás kölcsönös megismerése, amelynek során feltérképezzük gyermeke problémáját. Ezáltal megismerheti a fejlesztőt és az EFT módszert. Legyünk együtt szemtanúi gyermeke változásának!
Köszönöm megtisztelő figyelmét! Takács Péter gyermek életmód tanácsadó

Hírlevelek 2021
Szülői kontroll a tanulásban »
Válás után minden rendben a gyerekkel vagy mégsem?» A gyerek nem szólal meg az órán, ha kérdezi»
A tanár túl sokat kövel, hogyan álljon hozzá a gyerek?» Engedjük-e gyerekünket nyerni a társasjátékban? »
Egy fontos szempont, ami miatt egy kisiskolás elveszti a lelkesedését a tanulás iránt »
Nyaggat a gyerek! » Milyen kihívások várnak ránk szülőkre 2021-ben?»
Hírlevelek 2020
Létezik-e időutazás?»
Anya, miért vannak rossz emberek?» Jellemromboló elvárások az iskolákban »
Gyerek retteg, hogy elveszíti szüleit» Iskolai teljesítményelvárás kontra szülői szeretet elvesztésétől való félelem »
Miért kell a gyerekeket megtanítani sírni? »
Mit tegyünk, ha a gyerek felnőtt tartalmú oldalakba fut bele?» Látom, hogy a gyerekem élete rossz irányba tart»
Az a fránya kötelező olvasmány!»Ismét közeledünk a digitális oktatás felé? »
Izgulós, lámpalázas felvételizők figyelmébe!» Hogyan lehet a láthatásokat békéssé tenni válás után? »
Egy kellemetlen ok, ami a gyerekek izgulásában szerepet játszik»
Eddig mindenhova utáltam járni, de ide szeretek… » Miért hibáztatják a gyerekek a szüleiket?»
Korosztályos különbségek, és a túlzott számítógép használat » Kezdődik az iskola, de mi lesz a koronavírussal?»
Hogyan segíthetünk a gyerekünknek nemet mondani? » Vajon képes-e egy gyerek megtalálni a problémái lelki okát?»
A nehezen barátkozó gyerek csapdája » Hogyan beszéljük gyerekünkkel a család anyagi helyzetének nehézségeiről? »
Az orvosi diagnózisok hatása a gyerekekre »
Hogyan próbál a gyerekkel kapcsolatba lépni egy pedofil?» A gyerek sokat veszekszik a szüleivel»
Meg lehet-e változtatni a gyerekem karmáját? » Miért akadunk el a szülő gyerek kapcsolat javításában? »
Túl hangosak a gyerekek? 7 ötlet a gyerekek kezelésre, ha túl nagy a hangzavar otthon »
Ha kiabálok az mennyire rossz a gyereknek?» Hogyan hatott az „kütyüzés” a gyerekekere ebben az időszakban? »
Miért fontos most feltöltődni, tanulni, fejlődni? »
Nem unja már a gyerek az örökös otthonlétet? » Digitális oktatás okozta túlterhelés gyereknél és szülőnél »
Most különösen figyeljünk az idősekre!» Stresszoldás, türelemfejlesztés házilag, de profin »
Írja meg miben tudok segíteni Önnek!» Hogyan tudom lekötni a gyerekem figyelmét, ha össze vagyunk zárva? »
13 kérdés, amiről a koronavírus helyzetben érdemes elgondolkodni »
Párkapcsolati konfliktusok koronavírus idején »
Hogyan lehet normális életet élni bezárva, ha gond van a gyerekkel?»
Hogyan beszéljünk a koronavírusról gyerekünknek? »
Miért nehézkes a szocializáció egy túlérzékeny gyerek számára?»
Miért hajlamos az ember a pánikra?» Három érdekes színfolt az elmúlt hetek foglalkozásaiból»
Jó tanuló gyerekem cikizik az osztálytársai » Feldolgozatlan válás hatása egy kamasz párkapcsolatára»
Egy fiú nekitámadt az osztálytársának, mert az szidta az édesanyját»
Gyerek sportverseny felkészítés EFT-vel» A gyerek szorong, és ez mégis eszköz a gyerek kezében »
Ami kihívás a gyereknél, az kihívás a szülőnél» 7 felrázó, sorsfordító kérdés »
Boldog gyermek hírlevelek
Olvassa el a korábbi hirleveleinket is! Témakörök szerint olvashat a gyermeknevelés, a családi élet, a tanulás, stressz, szorongás, agresszió, számítógépfüggőség, és más témákban.
Hírlevelek 2019 » Miről írtunk 2018-ban? »
Hírlevelek 2017 » Hírlevelek 2016 » Hírlevelek 2015 » Hírlevelek 2014 »
Hírlevelek 2013 » Hírlevelek 2012 » Hírlevelek 2011 » Hírlevelek 2010 »
Hírlevelek 2009 »

