Jellemromboló elvárások az iskolákban

Régen is jelen volt, és most is együtt élünk vele

Jellemromboló elvárások az iskolákbanEbben a hírlevélben azokra a nevelési eszközökre szeretném felhívni a figyelmet, melyek a gyerekek közösségi életét, az egyén önbizalmát, hitét alapjaiban ássák alá.

Mi szülők mégsem vagyunk eszköztelenek.

Ha figyelünk rá.

  • Régen is, most is

    Ezek az elvárások nem újkeletűek. Mindig voltak olyan tanárok, és olyan diákok, akik beálltak ebbe sorba, és jóhiszeműségből, félelemből, de teljesítették ezeket az elvárásokat.

    Magam a 70-es évek második felében kezdtem az iskolai tanulmányaimat, a testvéreim rá 10 évre. Nagyobb gyerekeim a 2000-es évek második felében kerültek iskolába. Így, ha ki is maradt kb. 10 év, de nyugodtan állíthatom az alább felsorolt helyzetek nem politikai, vagy szakmai irányvonalak mentén jönnek létre, hanem egyéni emberi jellemvonások, és viselkedésminták eredményei.

  • Melyek ezek a jellemromboló elvárások?

  • A tanár kinevez valakit az osztályban, aki a csendfelelős, és felírja a táblára azok nevét, akik rendetlenkednek. Rosszabb esetben a gyerek büntetheti is őket egy-egy fekete ponttal.

  • A tanár árulkodásra/ jelentésre bátorít egyes gyerekeket, vagy az egész osztályt.

  • A tanár osztályzattal bünteti a gyerekeket, akik rosszul viselkednek az órán.

  • A tanár lepontozza azoknak a gyerekeknek a dolgozatát, akikkel számára nem szimpatikusak valamilyen szempontból.

  • A vezetőség, a tanár lerontja azoknak a jegyét, akik jó tanulók, és negyedikben, vagy hatodikban elmennének az iskolából.

  • A tanár a gyereket bünteti jegyekkel, megalázásokkal, ha a szülő felől kritika éri az ő személyét.

  • Mi ennek az oka?

    Alapvetően egyéni esetekről van szó, és nem vezetőségi szinten alkalmazzák ezeket az eszközöket. Természetesen vannak kivételek. Azok az iskolák, ahol a jó tanulók rendeszeresen elmennek jobb iskolákban negyedik vagy hatodik osztályban ott az iskola akár úgy is küzd a saját létéért, fennmaradásáért, hogy igyekszik megakadályozni a gyerekeket.

    A tanárok az ismert helyzetük miatt fáradtak, eszköztelenek, sok esetben önbizalomhiányosak.

    Nem érdekli őket, hogy mi lesz a gyerekkel, csak az, hogy letudják a napot minél kevesebb balhéval, zajongással.

  • Mi ennek a következménye a gyerekek lelki világában?

    Mi ennek a következménye a gyerekek lelki világában? Az osztályból, a beárulások miatt nem tud közösség fejlődni. Klikkek jönnek létre. Ezek a klikkek sokszor egymás ellen harcolnak, holott egy kis odafigyeléssel, szeretettel nagyszerű közösséggé válhatna bármelyik osztály.

    A jelengetős gyerekek kicsiként sokszor fel se mérik, hogy ezzel mit okoznak a másiknak, ők csak a tanító néninek akarnak megfelelni. Csak később eszmélnek, hogy mit tettek, vagy az is előfordulhat, hogy számukra „teljesen rendben lesz” a jelentgetés, mert cserébe előnyökhöz jutnak.

    A lepontozás, kivételezés minden esetben a gyerekek amúgy is gyenge lábon álló motivációját ássa alá. Megfogadják, hogy ők ennek a tanárnak azért se fognak tanulni. Ettől beindul az ördögi kör, és egyre rosszabb, és rosszabb jegyeket szereznek az évek során.

    A konfliktusokat nehezen felvállaló szülő pedig őrlődik. Ha szól, akkor lehet, hogy a gyerekét még jobban büntetik, ha nem szól, a gyereknek akkor is rossz.

  • Mit tehet a szülő, ha ilyet tapasztal a gyereke esetében?

  • Először azt érdemes eldönteni, hogy mennyi mozgástér áll rendelkezésre? Egy városi iskolában jóval több, mert, ha nem tetszik az, ami történik, a gyerek osztályt, iskolát válthat. Egy falusi egy osztályos iskolában, ahol a tanító néni ott lakik három háznyira, és a jegyző felesége, ott ez a mozgástér minimális.

  • A legfontosabb, hogy szülőként tudjunk arról, hogy mi történik az iskolában. Ilyen helyzetekre nem lehet előre felkészíteni a gyereket, de ha mesél róla a gyerek, már könnyebb rendezni a dolgokat.

  • Hasznos, ha tartjuk a kapcsolatot a többi szülővel, mondjuk egy közös Facebook csoport segítségével. Mert így megtudhatjuk azt, hogy ez csak a mi csemeténkkel történik, vagy másik három gyerek is áldozat.

  • Ha a többi szülő is nyitott, akkor közösen beszéljünk a tanárral. Soha ne támadjuk, mert akkor ő védekezik. Csak kérjük meg, javasoljunk neki egyéb eszközöket.

  • Ha fel se méri, hogy mit tesz a tanár, vagy nem változik semmi, akkor menjünk feljebb. Maradjunk fokozatosak, azaz itt se rontunk ajtóstól a házba, inkább kérjünk, és mindig állapodjunk meg abban, hogy mi fog történni, és mi a következő lépés, ha nem változik semmi.

  • A gyerekünknek nyugodtan mondjuk meg, hogy neki nem kell senkit felírni a papírra, mert nem az ő dolga. Ha rosszul érzi magát amiatt, mert számára is kellemetlen, hogy jelentgetnie kell, akkor erősítsük meg abban, hogy ez nem az ő bűne.

  • A dolgozatokat nem mindig adja ki a tanár, ezért érdemes azokat lefotózni, vagy a fogadóórán elkérni. És higgadtan megbeszélni, hogy mi történt.

  • Ha a tanár szembesítve van azzal, hogy lepontozta a gyereket, akkor ahelyett, hogy letámadnánk inkább azt harcoljuk ki, hogy a lepontozás mértéke szerint a gyerek kapjon lehetőséget a javításra (potya szorgalmi, kiselőadás…).

  • Ha menthetetlen a helyzet vigyük el az intézményből, átíratás, vagy felvételi által. Ne feledjük, hogy jobb néha nem kivárni a felvételit, mert egy, másfél éve alatt egy ártó szellemű nevelés sokat ronthat a gyerek önbizalmán.

  • A gyerekkel tudassuk, hogy az így szerezett rossz jegyek miatt, mi szülők egy cseppet se vagyunk csalódottak.

  • A gyerek-tanár konfliktust célszerű a gyerekben feloldani szakember által, hogy a helyzet ne rosszabbodjon.

Ebben a hírlevélben azokra a nevelési eszközökre szeretném felhívni a figyelmet, melyek a gyerekek közösségi életét, az egyén önbizalmát, hitét alapjaiban ássák alá. Mi szülők mégsem vagyunk eszköztelenek. Ha figyelünk rá.

Vegyen részt személyes vagy Skype konzultáción!

Szeretettel várom mindazokat a szülőket, és gyerekeket, akik szeretnék az önbizalmukat növelni, szorongásukat, feszültségüket oldani!

Tudjon meg többet! Kérjen időpontot!

Tegyünk közösen gyermekéért!

Jelentkezzen konzultációra, hogy választ kapjon a kérdéseire! A találkozó célja egymás kölcsönös megismerése, amelynek során feltérképezzük gyermeke problémáját. Ezáltal megismerheti a fejlesztőt és az EFT módszert. Legyünk együtt szemtanúi gyermeke változásának!

Boldog gyermek, boldog szülő
Jelentkezzen személyes konzultációra!

További információ:
Takács Péter (06-30-343 8817)
info@boldog-gyermek.hu »

Ebben a hírlevélben azokra a nevelési eszközökre szeretném felhívni a figyelmet, melyek a gyerekek közösségi életét, az egyén önbizalmát, hitét alapjaiban ássák alá. Mi szülők mégsem vagyunk eszköztelenek. Ha figyelünk rá.

Tudjon meg többet! Jelentkezzen Skype™ konzultációra!

Tudjon meg többet! Kérjen időpontot!Viéken él, nem jönne össze a személyes találkozó csak hétvégén, de mégis szeretne változtatni a kialakult helyzeten? Jelentkezzen konzultációra, hogy választ kapjon a kérdéseire! A találkozó célja egymás kölcsönös megismerése, amelynek során feltérképezzük gyermeke problémáját. Ezáltal megismerheti a fejlesztőt és az EFT módszert. Legyünk együtt szemtanúi gyermeke változásának!

Boldog gyermek, boldog szülő
Nincs lehetősége a személyes talákozóra?
Jelentkezzen Skype konzultációra!

További információ:
Takács Péter (06-30-343 8817)
info@boldog-gyermek.hu »

Köszönöm megtisztelő figyelmét! Takács Péter gyermek életmód tanácsadó

Ebben a hírlevélben azokra a nevelési eszközökre szeretném felhívni a figyelmet, melyek a gyerekek közösségi életét, az egyén önbizalmát, hitét alapjaiban ássák alá. Mi szülők mégsem vagyunk eszköztelenek. Ha figyelünk rá.

Hírlevelek 2021

Lesz-e nyitás április 19-én? » Az egész család belefásult a karanténba, és a Covidba »
Szorongás, hogy elrontom az életem » „Félek, hogy Anya meg fog halni a Covidban!” Esetleírás »
Álmodozik, de nem tanul a gyerek »
Bántalmazó kapcsolatban élő gyerekek szorongása» Szülői kontroll a tanulásban »
Válás után minden rendben a gyerekkel vagy mégsem?» A gyerek nem szólal meg az órán, ha kérdezi»
A tanár túl sokat kövel, hogyan álljon hozzá a gyerek?» Engedjük-e gyerekünket nyerni a társasjátékban? »
Egy fontos szempont, ami miatt egy kisiskolás elveszti a lelkesedését a tanulás iránt »
Nyaggat a gyerek! » Milyen kihívások várnak ránk szülőkre 2021-ben?»

Hírlevelek 2020

Létezik-e időutazás?»
Anya, miért vannak rossz emberek?» Jellemromboló elvárások az iskolákban »
Gyerek retteg, hogy elveszíti szüleit» Iskolai teljesítményelvárás kontra szülői szeretet elvesztésétől való félelem »
Miért kell a gyerekeket megtanítani sírni? »
Mit tegyünk, ha a gyerek felnőtt tartalmú oldalakba fut bele?» Látom, hogy a gyerekem élete rossz irányba tart»
Az a fránya kötelező olvasmány!»Ismét közeledünk a digitális oktatás felé? »
Izgulós, lámpalázas felvételizők figyelmébe!» Hogyan lehet a láthatásokat békéssé tenni válás után? »
Egy kellemetlen ok, ami a gyerekek izgulásában szerepet játszik»
Eddig mindenhova utáltam járni, de ide szeretek… » Miért hibáztatják a gyerekek a szüleiket?»
Korosztályos különbségek, és a túlzott számítógép használat » Kezdődik az iskola, de mi lesz a koronavírussal?»
Hogyan segíthetünk a gyerekünknek nemet mondani? » Vajon képes-e egy gyerek megtalálni a problémái lelki okát?»
A nehezen barátkozó gyerek csapdája » Hogyan beszéljük gyerekünkkel a család anyagi helyzetének nehézségeiről? »
Az orvosi diagnózisok hatása a gyerekekre »
Hogyan próbál a gyerekkel kapcsolatba lépni egy pedofil?» A gyerek sokat veszekszik a szüleivel»
Meg lehet-e változtatni a gyerekem karmáját? » Miért akadunk el a szülő gyerek kapcsolat javításában? »
Túl hangosak a gyerekek? 7 ötlet a gyerekek kezelésre, ha túl nagy a hangzavar otthon »
Ha kiabálok az mennyire rossz a gyereknek?» Hogyan hatott az „kütyüzés” a gyerekekere ebben az időszakban? »
Miért fontos most feltöltődni, tanulni, fejlődni? »
Nem unja már a gyerek az örökös otthonlétet? » Digitális oktatás okozta túlterhelés gyereknél és szülőnél »
Most különösen figyeljünk az idősekre!» Stresszoldás, türelemfejlesztés házilag, de profin »
Írja meg miben tudok segíteni Önnek!» Hogyan tudom lekötni a gyerekem figyelmét, ha össze vagyunk zárva? »
13 kérdés, amiről a koronavírus helyzetben érdemes elgondolkodni »
Párkapcsolati konfliktusok koronavírus idején »
Hogyan lehet normális életet élni bezárva, ha gond van a gyerekkel?»
Hogyan beszéljünk a koronavírusról gyerekünknek? »
Miért nehézkes a szocializáció egy túlérzékeny gyerek számára?»
Miért hajlamos az ember a pánikra?» Három érdekes színfolt az elmúlt hetek foglalkozásaiból»
Jó tanuló gyerekem cikizik az osztálytársai » Feldolgozatlan válás hatása egy kamasz párkapcsolatára»
Egy fiú nekitámadt az osztálytársának, mert az szidta az édesanyját»
Gyerek sportverseny felkészítés EFT-vel» A gyerek szorong, és ez mégis eszköz a gyerek kezében »
Ami kihívás a gyereknél, az kihívás a szülőnél» 7 felrázó, sorsfordító kérdés »

Boldog gyermek hírlevelek

Olvassa el a korábbi hirleveleinket is! Témakörök szerint olvashat a gyermeknevelés, a családi élet, a tanulás, stressz, szorongás, agresszió, számítógépfüggőség, és más témákban.

Hírlevelek 2019 » Miről írtunk 2018-ban? »
Hírlevelek 2017 » Hírlevelek 2016 » Hírlevelek 2015 » Hírlevelek 2014 »
Hírlevelek 2013 » Hírlevelek 2012 » Hírlevelek 2011 » Hírlevelek 2010 »
Hírlevelek 2009 »

Ebben a hírlevélben azokra a nevelési eszközökre szeretném felhívni a figyelmet, melyek a gyerekek közösségi életét, az egyén önbizalmát, hitét alapjaiban ássák alá. Mi szülők mégsem vagyunk eszköztelenek. Ha figyelünk rá.

Ebben a hírlevélben azokra a nevelési eszközökre szeretném felhívni a figyelmet, melyek a gyerekek közösségi életét, az egyén önbizalmát, hitét alapjaiban ássák alá. Mi szülők mégsem vagyunk eszköztelenek. Ha figyelünk rá.

Gyermek stressz

Gyermek stressz teszt

Gyermek stresz tesztGyermek stressz

Felnőtt stressz teszt

 Felnőtt stresz tesztFelnőtt stressz

Stresszkezelő gyermek tanfolyam

Stresszkezelő gyermek tanfolyamStresszkezelő gyermek tanfolyam

EFT tanfolyam

EFT tanfolyamEFT tanfolyam
Boldog gyermek Hírlevél

Megéri feliratkozni a hírlevelünkre!Boldog gyermek Hírlevél

Elsőkézből meg­kap­ja a fon­tos és idő­szerű hí­re­ket.

Az érdeklődési kö­rének meg­fe­le­lő té­mák­ban meg­jelenő cik­kek­ről tá­jé­koz­ta­tást kap.

Elsőként értesülhet az új­don­sá­gok­ról, új ter­mé­kek­ről.

Termékeinkből ár­en­ged­mény­ben ré­sze­sül.






Boldog gyermek

EFT VIDEO

EFT video lejátszásaEFT video lejátszása

Otthon végezhető tanfolyamok gyerekeknek

Iskolai beilleszkedési nehézségek esetére

Szabaduljon meg gyermeke az iskolai beilleszkedés nehézségeitől!

Tegyen még ma gyermeke­ lelki békéjéért!

Tudjon meg többet! »

Boldog gyermek