A tanulás értelme és az eredményes tanulás összefüggése

Hogyan segíthetek gyermekemnek megmutatni a tanulás értelmét?

Az eredményes tanulás

Hogyan segíthetek gyermekemnek megmutatni a tanulás értelmét?A tanulás akkor lehet eredményes, ha a gyermek tudása, képességei és környezeti feltételei egyaránt optimálisak.

A legtöbb gyermek képességei kifejezetten jók, azonban valami mégsem működik. A gyermek képességei és a tudása között nincs meg az összhang. Ennek az összhangnak a visszaállításában komoly előrelépés az EFT ismerete és alkalmazása.

Ahhoz, hogy megszűnt az összhang sok dolog járulhatott hozzá. A legfőbb ok valószínűleg az, hogy a gyermekek értékrendje jelentősen megváltozott.

Miért mások a mai gyermekek?

A gyermek gyakran nem figyel, nem köti le a tanulás, a képességei valóban szunnyadnak benne. Vagy a környezete olyan, amely nem teszi lehetővé számára a megfelelő alapfeltételeket a tanuláshoz. Ez régen sem volt másképpen, akkor is voltak problémák.

Mégis mi változott? Miért nem tud a gyermek jobban, eredményesebben tanulni? A gyermekeknek és a szülőknek egyaránt megváltozott az időhöz való viszonyulásunk. Emiatt kevésbé vagyunk képes figyelni magunkra és a környezetünkre. Életünkben sokkal több jelenleg a stressz, mint gyermekkorunkban, vagy amilyen a szüleinké volt.

Ez nagymértékben kiveszi az energiánkat, fáradékonyabbá válunk. A gyermekeknek is nehezebb feladatuk van. Nekik is gyorsulva kell élni a gyermekkorukat. Hamarabb találkoznak a problémákkal, több dolog okoz nekik lelki kihívást.

Nem lehet rávenni őket a tanulásra, semmilyen eszközzel.Ezek a kihívások a felnőttek számára is komolyak, a gyermekek pedig nincsenek kellően felvértezve, hogy megfelelően győzzék az elvárásokat. A tanulási és viselkedési problémákkal küzdő gyermekek közel 80%-a kifejezetten érzékeny.

A világ, a család problémáira nagyon érzékenyen reagálnak. Mikor úgy érzik, hogy nem tudják kezelni a helyzetet, „kivonulnak”. Ez megnyilvánulhat abban is, hogy már nem tudnak eredményesen tanulni, mert nincs is kedvük hozzá. Ilyenkor nem lehet rávenni őket a tanulásra, semmilyen eszközzel.

Gyakran a gyermeknek nincs kedve tanulni, nem érdekli, és utálja, mert szerinte nincs értelme az egésznek.

A tanulás értelme és az eredményes tanulás összefüggése. Hogyan segíthetek gyermekemnek megmutatni a tanulás értelmét?

Hogyan mutassam meg a tanulás értelmét a gyermekemnek?

A tanulás értelmének a megvilágítását az ilyen helyzetekben érdemes sokkal messzebbről kezdeni. Ezért fontos először „életkedvet önteni” a gyermekbe, majd ezt követően lehet a tanulás értelmét megtalálni, mert így már könnyen létrejön egy belső hajtóerő.

Az élet értelme

Az élet értelme a saját személyes boldogságunk keresése és megtalálása, a folyamatos fejlődés testi, lelki és szellemi szinten. Természetesen a gyermekek részére érdemes példákkal, mesékkel játékos formában ezt elmagyarázni.

Mindenki sokkal inkább szeret választani a lehetőségek közül, mint kiválasztva lenni másvalaki által. Tehát minél több választási lehetőségünk van annál jobb.

Ezeket a választási lehetőségeket mi magunk fogjuk megtalálni az életünk a során. Ebben a legjobban a támogató hiedelmeink és a biztonságos, szeretetteljes családi háttér fog segíteni.

Ezek az ideális körülmények. Nincs viszont olyan ember, akinek ne lennének problémái, korlátozó hiedelmei. (A korlátozó hiedelmek azok a hiedelmek, melyek megakadályozzák az embert a céljai elérésében. Pl.: „Értéktelen vagyok!”)

A gyermekek sem kivételek a problémák alól.

A legtöbb amit tehetünk a gyermekünk esetében, hogy segítünk neki feloldani ezeket a blokkokat. Mikor ez már akár részben is sikerül a gyermek életkedve visszatér, és rá fog jönni, hogy a tanulásnak is van értelme.

A tanulás értelme

A tanulás értelme tehát jóval több, mint a tananyag bebiflázása.A tanulás értelme egy olyan tudásalap megszerzése, melynek segítségével a gyermek képes lesz dönteni a saját sorsát illetően.

A saját értékei, támogató hiedelmei, tárgyi tudása és tapasztalata révén megállja az életben a helyét. Ő lesz az, aki választhat a lehetőségek közül.

A tanulás értelme tehát jóval több, mint a tananyag bebiflázása. A tanulás az életről és a folyamatos tapasztalatszerzésről szól. Egyfajta kíváncsiság az élet dolgai iránt.

Melyik az a gyermek aki nem kíváncsi?

A gyermekek világa

Megkérdezve a gyermekeket, hogy miért tanulnak, a válasz mégis valami ilyesmi:

„Hogy okos legyek!” „Hogy legyen állásom!”, „Mert muszáj!”, stb. Ehhez hozzájárul az amit a gyermek maga körül tapasztal. A szülők sokat dolgoznak, fáradtak, idegesek, de van állásuk! A gyermek szempontjából ez egy teljesen más világ. Ők gyermekek szeretnének lenni és élvezni az életet, nem akarnak a felnőtt világgal törődni. A szülő jót akar, hogy a gyermeke vigye valamire. A gyermek mégis mást akar, és nem ért egyet a szüleivel. Ez az egyet nem értés lehet tudatos és lehet teljesen tudattalan.

Sok esetben a gyermekek nincsenek tisztában azzal, hogy miért tanulnak. Minden ember keresi az életének a cselekedeteinek is az értelmét. A gyermek sem kivétel. Érdemes tehát tudatosítani és megmutatni azt az örömöt, melyet a tudás nyújt neki.

Ez akkor a leghatékonyabb, ha a gyermek tapasztalja a szülői példát és a szülőnek sikerül a tanulást játékos formában megszerettetni a gyermekével.

Miért nem tanul a gyermek?A gyermekek pontosan értik és tudják, hogy ha nem tanulnak annak mi lesz a következménye.

Mielőtt kétségbe esnénk, térjünk vissza a múltba:

Mikor visszatekintünk a saját általános iskolai osztályunkra, akár emlékezhetünk arra is, hogy nem mindig az eminens tanuló állta meg a legjobban a helyét az életben. A rosszabban tanuló volt osztálytársaink közül jó néhányan kiemelkedtek, „vitték valamire”. Ezek a fiúk és lányok azonban rendelkeztek célokkal, melyekért képesek voltak tenni.

A rossz tanulmányi eredmény nem minden esetben határozza meg tehát a gyermek sorsát. A céltalanság, a belső világuk rendezetlensége viszont komolyan meghatározza a gyermek későbbi életét.

Az olyan helyzetekben, mikor a gyermek kiskorától fogva tudja, hogy mit akar és tesz is érte, a szülő egyszerű helyzetben van.

A problémák akkor vannak, ha a gyermek nem tanul és nincs semmi célja.A problémák akkor vannak, ha a gyermek nem tanul és nincs semmi célja.

Ez állítja a szülőt a legkeményebb kihívások elé. A szülő már túl van az ésszerű magyarázatokon, veszekedéseken, tiltásokon. Az eredmény mégis kicsi vagy semmi.

Mert a gyermek nem képes a saját negatív érzésein túljutni. Azokon az érzéseken, amikor utálja az iskolát, a tanárát, tudat alatt bünteti a szüleit, stb. Ez oly mértékben visszafogja a gyermeket, hogy a szülő gyakorlatilag tehetetlen.

Okok, ami miatt nem érdekli a gyermeket a tanulás

Miért nem látja gyermek értelmét a tanulásnak?

Ennek néhány lehetséges oka:

  • Hiányzik az otthonról hozott feladattudat: „Saját magamért teszem! állapot”.
  • „Szüleim hiába tanultak, mégsem boldogok!”
  • Más súlyosabb gondok elterelik a figyelmét (családi, iskolai, kudarcok,szerelmi csalódások).
  • Baráti társaság hatása.
  • Tanárokkal,osztálytársakkal szemben érzett harag, düh, stb.

A szülőnek érdemes észrevenni a jeleket és kibeszélni megtalálni a probléma valódi gyökerét.

A tanulás értelme és az eredményes tanulás összefüggése. Hogyan segíthetek gyermekemnek megmutatni a tanulás értelmét?

Mikor már mindent megpróbált a szülő…

Bármennyire is mindent megpróbál a szülő és teszi ezt a legnagyobb szeretettel, törődéssel, előfordulnak olyan helyzetek, mikor nincs előrelépés. A gyermek rosszul tanul, bukás, évismétlés a vége.

Az ilyen helyzetekben komoly előrelépés, ha felismeri a szülő, hogy pillanatnyilag nem tud mit tenni. A jelenlegi eszköztára nem elegendő arra, hogy a gyermekén segítsen. Ennek felismerése nehéz, viszont fontos és egyben hasznos is, hiszen a gyermek és szülő viszonyt felesleges tovább rontani.

Ekkor érdemes bevonni külső segítséget.

Pedagógus bevonása

Első lépésként egy tapasztalt és a szakmájának élő pedagógus jó eséllyel felkeltheti a gyermekben a tanulás utáni vágyat. Tehát nem a klasszikus magántanári szerepre van szükség, hanem arra, hogy a gyermek szeme „felcsillanjon”. Az ilyen foglakozások inkább szóljanak a gyermek világát építő történetekről, magánjellegű dolgokról. Amit a gyermek meg tud osztani a pedagógussal, és közösen tudnak rá megoldást találni.

Az EFT, ha már semmi sem működik

Az EFT, ha már semmi sem működik.Amennyiben ez sem használ, akkor a mélyen húzódó okokat kell megtalálni, amiatt, hogy miért nincs a gyermeknek célja, nem látja értelmét a tanulásnak. A gyermek akkor képes választani, amikor már nem tartja vissza olyan hiedelem, hogy ő nem képes a pozitív változásra. Ezért az EFT (Érzelmi Felszabadítás Technikája) módszer megismerése elengedhetetlen, ennek segítségével a foglalkozások alatt sorra oldódnak azok a problémák, melye eddig gátolták a gyermeket.

Az EFT ismeretével és gyakorlásával a gyermek saját maga fog rájönni az ő megoldására. Miért fontos ez? A kamaszok a gyermekkor és a felnőttkor határán nem szívesen fogadnak el tanácsokat, szeretik kipróbálni magukat és megtalálni a saját útjukat. Az EFT –t alkalmazva pont ez az útkeresési idő rövidül le és képes lesz a gyermek a legjobb lehetőséget választani.

A gyermeknek egy dolgot érdemes eldöntenie, ahogy Önnek is, hogy mikor próbálja ki ezt a lehetőséget, mely biztosan új és pozitív változásokat fog hozni mindnyájuk életébe! Tapasztalja meg Ön is!

A tanulás értelme és az eredményes tanulás összefüggése. Hogyan segíthetek gyermekemnek megmutatni a tanulás értelmét?

Tudjon meg többet! Segítsünk együtt, hogy gyermeke megtalálja a tanulás értelmét!

Tudjon meg többet! Kérjen időpontot!Jelentkezzen konzultációra, hogy választ kapjon a kérdéseire! A találkozó célja egymás kölcsönös megismerése, amelynek során feltérképezzük gyermeke problémáját. Ezáltal megismerheti a fejlesztőt és az EFT módszert. Legyünk együtt szemtanúi gyermeke változásának!

Boldog gyermek, boldog szülő
Kérjen időpontot az állapotfelmérő beszélgetésre!

További információ:
Takács Péter (06-30-343 8817)
info@boldog-gyermek.hu »

A tanulás értelme és az eredményes tanulás összefüggése. Hogyan segíthetek gyermekemnek megmutatni a tanulás értelmét?

Mi a gyermekem problémája?

Család és gyermeknevelés

Válás és a gyermek 1. » Válás és a gyermek 2. »
Feldolgozta-e a válást a gyermekem? » Mit jelent a gyermekemnek a válás? » Átsegíteni gyermekem a váláson » Kamaszok és a válás »

Tanulási problémák

Diszlexia » Diszlexia és az önbizalom »Segítség a tanulási nehézségek felismerésében »
Ismerjük fel a tanulási nehézségeket! » Nem megy a tanulás » Nem tanul a gyermek »
Gyermekemnek rosszak a jegyei, mit tegyek? »
Magántanár? Hogyan válasszak magántanárt? » Büntessem vagy motiváljam? »
Hasznos mindennapi motivációs ötletek » Iskolai kudarcok » Szülő és gyermek együtt tanul » Vizsgadrukk »
Iskolai bukás, pótvizsga » Pótvizsga felkészülés » Tanulás értelme »

Viselkedési problémák

Gyermekemet bántalmazzák az iskolában» Gyermekemet nem fogadják be az iskolában »
Önértékelés teszt »Önbizalomhiányos gyermek »
A serdülő az önismeret, és az önértékelés » Önértékelési konfliktusok és a serdülőkor »
Önbecsülés hiánya » Önismereti fogalmak, az önismeret fejlődése »
Túlsúlyos a gyermekem 1. Hogyan állítható vissza egy túlsúlyos gyermek önbizalma?»
Túlsúlyos a gyermekem 2. Mi lehet gyermeke túlsúlyának az oka? »
Túlsúlyos a gyermekem 3. Mit tegyen a szülő, ha a gyermeke túlsúlyos? »
Agresszív a gyermekem »
Gyermeki agresszió megelőzése » A társai verik a gyermekem az iskolában »
Gyermekem balhézik a tanárokkal 1. » Gyermekem balhézik a tanárokkal 2. »
Gyermekem csúnyán beszél » Csúfolják a gyermekem! »
Én csak áldozat vagyok nem vállalok felelősséget! » Szorong a gyermekem »
Félelem szorongás leküzdése gyermekeknél » Gyermekkori fejfájás »
Iskolaváltás 1. Hogyan, és mikor váltsunk iskolát? »
Iskolaváltás 2. Segítsünk az iskolaváltással járó stressz leküzdésében»
Számítógép függés » Internetfüggőség » Internetfüggőség teszt »

Kisgyerekes gondok

Alvás, alvásproblémák kisgyerekeknél »Alvásproblémák kezelése kisgyermekek estében »
Kistestvér érkezik, hogyan előzzem meg a testvérféltékenységet? »Gyakran beteg a gyermekem »
Beszoktatás a bölcsődébe, óvodába »
Szobatisztaság elérése kisgyerekeknél »

Stressz problémák

Ismerje meg, a kezeletlen stressz kockázatait! » Stressz teszt gyerekeknek »
Gyermek és a stressz » Mitől stresszel a gyerek? » Stresszoldás az iskolában »
Stressz háttere. »

Tehetséges gyermek, tehetséggondozás

Tehetséges gyermek »

A tanulás értelme és az eredményes tanulás összefüggése. Hogyan segíthetek gyermekemnek megmutatni a tanulás értelmét?

Megoldási lehetőségek

Kínálat

Kínálat (Minden egy helyen röviden)»

Tanfolyamok Gyerekeknek

Stresszkezelő gyermektanfolyam »
Stresszkezelő Tanfolyam osztályoknak » Stresszkezelő tanfolyam vidéken »
Mit oktatunk a stresszkezelő gyermek tanfolyamon? »
Lelki felkészülés a középiskolai felvételire »
Stresszkezelő tanfolyam vélemények »
Szabaduljon meg gyermeke az iskolai beilleszkedés nehézségeitől!»

Speciális egyéni foglalkozások

Intenzív nyári foglalkozások gyerekeknek »
Skype™ konzultáció szülőknek bárhonnan, az interneten keresztül »

A tanulás értelme és az eredményes tanulás összefüggése. Hogyan segíthetek gyermekemnek megmutatni a tanulás értelmét?

Gyermek stressz

Gyermek stressz teszt

Gyermek stresz tesztGyermek stressz

Felnőtt stressz teszt

 Felnőtt stresz tesztFelnőtt stressz

Stresszkezelő gyermek tanfolyam

Stresszkezelő gyermek tanfolyamStresszkezelő gyermek tanfolyam

EFT tanfolyam

EFT tanfolyamEFT tanfolyam
Boldog gyermek Hírlevél

Megéri feliratkozni a hírlevelünkre!Boldog gyermek Hírlevél

Elsőkézből meg­kap­ja a fon­tos és idő­szerű hí­re­ket.

Az érdeklődési kö­rének meg­fe­le­lő té­mák­ban meg­jelenő cik­kek­ről tá­jé­koz­ta­tást kap.

Elsőként értesülhet az új­don­sá­gok­ról, új ter­mé­kek­ről.

Termékeinkből ár­en­ged­mény­ben ré­sze­sül.




Boldog gyermek

EFT VIDEO

EFT video lejátszásaEFT video lejátszása

Otthon végezhető tanfolyamok gyerekeknek

Iskolai beilleszkedési nehézségek esetére

Szabaduljon meg gyermeke az iskolai beilleszkedés nehézségeitől!

Tegyen még ma gyermeke­ lelki békéjéért!

Tudjon meg többet! »

Boldog gyermek